سفر مدیر اپل به چین برای حل اختلافات

موبنا – به گزارش رویترز، تیم کوک، مدیر اجرایی اپل در زمانی که در مهم‌ترین بازار خارج کشور شرکت با موانعی روبه‌رو شده است، قصد دارد این ماه سفری به پکن برای ملاقات با مقامات دولتی در سطح بالا داشته باشد. کوک از زمانی که هدایت اپل را بر عهده گرفته، چندین سر به چین …

موبنا – به گزارش رویترز، تیم کوک، مدیر اجرایی اپل در زمانی که در مهم‌ترین بازار خارج کشور شرکت با موانعی روبه‌رو شده است، قصد دارد این ماه سفری به پکن برای ملاقات با مقامات دولتی در سطح بالا داشته باشد.

کوک از زمانی که هدایت اپل را بر عهده گرفته، چندین سر به چین داشته است، اما این ملاقات اخیر به دلیل شرایط بحرانی موجود صورت می‌گیرد.

از تضعیف بازار گوشی‌های هوشمند تا تعلیق برخی خدمات آنلاین، این غول فناوری آمریکایی در هفته‌های اخیر با مشکلات متعددی در دومین بازار بزرگ خود پس از آمریکا روبه‌رو بوده است.

این موضوع پس از اینکه اپل برای اولین بار در طول ۱۳ سال، کاهش درآمد سه ماهه خود را اعلام کرد، نگرانی‌ها درباره شتاب رشد اپل را افزایش داده است.

در شرایطی که از ماه مارس، پکن شرایط سخت رگولاتوری را برای انتشار آنلاین به خصوص شرکت‌های خارجی ایجاد کرده است، خدمات فیلم و کتاب آنلاین اپل که منبع بالقوه درآمد بود، ماه گذشته در چین مسدود شد.

امتناع اپل از همکاری با مقامات آمریکایی برای کمک بهشکستن رمز آیفون که مربوط به یک تیراندازی در سن‌برناردینو بود، شک و تردید مقامات چینی را افزایش داده است.

وکلای بالادستی اپل می‌گویند که مقامات چینی در دو سال اخیر از این شرکت خواسته‌اند رمز‌های منبع خود را در اختیار آنها قرار دهد، اما شرکت از این کار خودداری کرده است.

با وجود افزایش نگرانی‌ها از تجارت چین با توجه به کاهش ۲۶ درصدی درآمد سه ماهه اپل از بخش‌های بزرگ چین شامل هنگ‌کنگ و تایوان، تیم کوک درباره این موضوع خو‌ش‌بین است.

او می‌گوید: شاید چین آنطور که پیش از این پشت ما بود نباشد، اما بسیار باثبات‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنیم و ما همچنان نسبت به چین خوش‌بین هستیم.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا