معرفی موبایل های پرفروش مخصوص سلفی بازها

موبنا، لیلا محمدنظامی – در حالی که هر روز شاهد ظهور هشتگ‌های جالب و عجیب هستیم، هشتگ #Selfie هنوز یکی از پرطرفدارترین هشتگ‌ها در رسانه‌های اجتماعی به شمار می‌آید. واژه «سلفی» اولین بار در یک فروم اینترنتی استرالیایی در سپتامبر ۲۰۰۲ به‌کاربرده شد. ۱۱ سال بعد این کلمه افتخار کسب کلمه سال را از طرف …

موبنا، لیلا محمدنظامی – در حالی که هر روز شاهد ظهور هشتگ‌های جالب و عجیب هستیم، هشتگ #Selfie هنوز یکی از پرطرفدارترین هشتگ‌ها در رسانه‌های اجتماعی به شمار می‌آید.
واژه «سلفی» اولین بار در یک فروم اینترنتی استرالیایی در سپتامبر ۲۰۰۲ به‌کاربرده شد. ۱۱ سال بعد این کلمه افتخار کسب کلمه سال را از طرف دیکشنری انگلیسی آکسفورد به‌دست آورد.
بر اساس گفته دبیران و سردبیران این دیکشنری، معنای واژه سلفی، عکسی است که توسط اشخاص از خودشان گرفته شده و به صورت آنلاین با یک تلفن هوشمند یا دوربین بارگذاری می‌شود.
علاوه بر این، اپلیکیشن‌های متنوعی هم برای افزودن فیلترهای مختلف به عکس‌های سلفی تا به امروز طراحی شده است.
محبوبیت سلفی‌ها همچنان در حال گسترش است؛ به‌طوری که هر روز بیش از یک میلیون سلفی در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی آپلود می‌شود.
در این گزارش سعی بر این شده تا بهترین گوشی های موجود در بازار که مخصوص سلفی بازها تولید شده است، معرفی شود.
Apple iPhone 6s 64GB با قیمت دو میلیون و ۷۹۰ هزار تومان
اپل برای دوربین سلفی کم‌کاری نکرده و بعد از سنسور ۱.۲ مگاپیکسلی حالا سنسوری ۵ مگاپیکسلی برای دوربین سلفی آیفون جدید در نظر گرفته است. البته حالت «تصاویر زنده» و ضبط ویدیو‌هایی با رزولوشن fullHD هم برای این دوربین وجود دارد. برای محیط‌های کم‌نور هم نمایشگر گوشی نقش فلش را بازی می‌کند و با فناوری‌ «رتینا فلش»، با توجه به تراز سفیدی محیط، نور کافی و مناسب را برای ثبت تصاویر با شفافیت مطلوب تولید می‌کند.
iphone 6s camera
Samsung Galaxy Grand Prime Dual SIM با قیمت ۴۸۹ هزار تومانی
یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های گرند پرایم به گرند ۲، دوربین سلفی آن است. دوربین دوم این گوشی ۵ مگاپیکسل کیفیت دارد که می‌تواند سلفی‌هایی با زاویه‌ی ۸۵ درجه ثبت کند. همچنین این دوربین قادر خواهد بود با کیفیت Full HD به فیلم‌برداری بپردازد. در مجموع پیش‌بینی می‌کنیم که اکثر عکس‌های موجود در گالری عکس‌های این گوشی را عکس‌های خود کاربران تشکیل دهد!
در طرف مقابل، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در قاب پشتی قرار دارد که می‌تواند عکس‌هایی با کیفیت ۳۲۶۴ در ۲۴۴۸ پیکسل ثبت کند. لنز دوربین اصلی این گوشی مشابه لنز دیگر محصول شرکت سامسونگ یعنی گرند ۲ است و باید اقرار کنیم که دوربین اصلی این گوشی کمی بهتر از سایر ۸ مگاپیکسلی‌های بازار عمل می‌کند. تصاویر گرفته‌شده با دوربین این گوشی کیفیت بالایی دارند؛ همچنین رنگ‌ عکس‌های گرفته‌شده، زنده و طبیعی به نظر می‌رسند و از نویز کمی برخوردارند. علاوه بر این دوربین اصلی این گوشی می‌تواند با کیفیت HD 720p به فیلم‌برداری بپردازد. همانند عکس‌ها، کیفیت فیلم‌برداری این گوشی نیز بسیار خوب و رضایت‌بخش ارزیابی می‌شود. از امکانات دیگر این دوربین می‌توان به عکاسی پانوراما، قابلیت تشخیص چهره و لبخند و ثبت موقعیت مکانی و زمانی اشاره کرد.
سامسونگ
LG G4 H818P Dual SIM – 32GB با قیمت ۱,۲۷۹,۰۰۰ هزار تومان
دوربین اصلی G4 را می‌توان نقطه‌ی قوت اصلی‌اش محسوب کرد. البته می‌توان این دوربین را یک شاهکار تمام‌عیار در زمینه‌ی دوربین‌های گوشی هوشمند، از ابتدا تاکنون دانست. دوربین اصلی G4 دارای حسگر ۱۶ مگاپیکسلی در مقایسه با حسگر ۱۳ مگاپیکسلی G3 است.
این ارقام نشان می‌دهد که دوربین G4 هشتاد درصد بیشتر از G3 نور را جذب می‌کند. این لنز دارای «لرزشگیر اپتیکال نسخه‌ی ۲» (OIS 2.0) است؛ بدین معنی که این لنز در سه جهت محور در مقایسه با دو جهت در G3 دارای لرزش‌گیر است.
lg-g4-note111
همچنین این دوربین از یک سخت‌افزار مخصوص به نام «سنسور طیف نور» (Color Spectrum Sensor) بهره می‌برد که به ادعای LG اولین بار است در گوشی‌های هوشمند استفاده شده و وظیفه‌ی تشخیص نور محیط و تعادل در رنگ سفید را به عهده دارد تا بتواند نور تولیدشده‌ی فلش دوگانه‌ی دوربین را تعیین کند.
Sony Xperia C4 Dual SIM با قیمت ۷۱۵,۰۰۰ هزار تومان
گوشی‌های شرکت سونی معمولا با نام‌هایی خاص به خانواده‌هایی با ویژگی‌های نسبتا مشترک تقسیم می‌شوند. یکی از این خانواده‌‌‌ها که سه عضو دارد، با حرف C نام‌گذاری شده است. اولین گوشی از این سری، «سونی اکسپریا C» نام داشت. این گوشی مشخصه‌ی خاصی نداشت، که بتوان آن را ویژگی خاصی برای نام‌گذاری این خانواده در نظر گرفت. اما با معرفی دومین گوشی از این سری که «سونی اکسپریا C3» نام داشت؛ مشخص شد سونی این سری، را برای گوشی‌هایی با قابلیت عکاسی سلفی با کیفیت، کنار گذاشته است.
0245
سونی برای تولید این سری، از دوربین‌های سلفی با رزولوشن بالا به همراه فلش روی قاب جلویی استفاده کرده می‌کند. سومین نسل از این سری هم دوربینی با کیفیت برای عکاسی سلفی دارد. عضو سوم این سری، «سونی اکسپریا C4» (Sony Xperia C4) نام دارد. این گوشی جدیدترین «گوشی مخصوصی عکاسی سلفی شرکت سونی» است.
سونی به دوربین دوم C4 توجه خاصی کرده، دوربین سلفی سنسوری با رزولوشن ۵ مگاپیکسل دارد. فلش LED هم در کنار این دوربین، روی قاب جلویی قابل‌مشاهده است. این دوربین علاوه بر فلش به «لرزش‌گیر تصویر» (Image Stabilizer) و حالت عکاسی HDR هم مجهز شده تا بتواند تصاویر کم‌نظیری ثبت کند. تنظیمات دوربین سلفی C4 ساده هستند و اما امکاناتی نظیر تعیین حالت فلش، امکان ثبت عکس با لمس نمایشگر و عکاسی پی‌درپی در بین تنظیمات وجود دارند. شاید توضیح در مورد تنظیمات این دوربین، زیاد برایتان جالب نباشد.
Samsung Galaxy S6 Edge 32GB با قیمت ۱,۸۶۹,۰۰۰ تومان
S6
دوربین اصلی سامسونگ گلکسی اس۶ اج را، حسگر ۱۶ مگاپیکسلی IMX240 شرکت سونی تشکیل می‌دهد که پیش از این، در گلکسی نوت ۴ به کار برده شده بود. اما لنز دوربین اس۶ اج نسبت به نوت ۴، فراخ‌تر شده و به f/1.9 رسیده است. بر روی کاغذ، گشودگی لنز دوربین اس۶ اج نشان می‌دهد که کاربران می‌توانند عکس‌های روشن و با کیفیتی را در شرایط نوری ضعیف ثبت کنند. در زمان معرفی گلکسی اس۶ اج نیز، سامسونگ مانور زیادی بر روی این ویژگی داده بود و گفته بود که گلکسی اس۶ اج می‌تواند عکس‌های بی نظیری را در هر شرایط نوری‌ ثبت کند.
ASUS ZenFone Selfie ZD551KL Dual SIM با قیمت ۸۸۰,۰۰۰ تومان
2b7d635a-4a31-43a3-86f5-afc126fd53b2
زنفون سلفی، یکی از معدود گوشی‌هایی است که دوربین اصلی و سلفی آن از لحاظ مشخصات مشابه هم هستند. سنسوری ساخت شرکت توشیبا با دریچه‌ی دیافراگم f/2.2، از نوع CMOS BSI که می‌تواند تصاویر عریض ۸۸ درجه‌ای با رزولوشن ۱۳ مگاپیکسل ثبت کند، برای دوربین سلفی این گوشی در نظر گرفته شده است. مواردی که درباره‌ی این دوربین جالب به نظر می‌رسند، مجهز شدنش به فلش LED از نوع دو رنگ و فوکوس اتوماتیک است. این دو مورد کمک می‌کنند تا کاربر بتواند نهایت کیفیت و روشنایی را به تصاویر سلفی خود بیاورد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا