عرضه پردازنده‌های گرافیکی تازه ان ویدیا برای علاقمندان به دنیای سه بعدی

موبنا -به گزارش ونچربیت، این پردازنده ها برای نصب بر روی رایانه های عادی طراحی شده اند تا استفاده از هدست های واقعیت مجازی با صدا و تصویر سه بعدی را برای همه افراد ممکن کنند. عرضه این پردازنده های گرافیکی یک ماه بعد از عرضه اولین پردازنده گرافیکی مبتنی بر معماری پاسکال یعنی P100 …

موبنا -به گزارش ونچربیت، این پردازنده ها برای نصب بر روی رایانه های عادی طراحی شده اند تا استفاده از هدست های واقعیت مجازی با صدا و تصویر سه بعدی را برای همه افراد ممکن کنند.
nvidia-pascal-800x343
عرضه این پردازنده های گرافیکی یک ماه بعد از عرضه اولین پردازنده گرافیکی مبتنی بر معماری پاسکال یعنی P100 رخ می دهد که از قابلیت خودیادگیری برخوردار است. تراشه های مبتنی بر معماری پاسکال از فناوری ۱۶ نانومتری TSMC بهره می گیرند و تعداد ترانزیستورهای نصب شده بر روی انها دوبرابر نسل قبلی است.
tim-sweeney-at-nvidia-800x438
افزایش تعداد ترانزیستورهای نصب شده بر روی یک تراشه بر سرعت آنها افزوده و موجب کوچکتر شدن و ارزان تر شدن قیمت آنها نسبت به نمونه های قدیمی می شود.
vrworks-audio
پردازنده های گرافیکی قبلی ان ویدیا از نوع ۲۸ نانومتری بوده اند و به عنوان مثال در P100 از ۱۵ میلیارد ترانزیستور بر روی یک تراشه استفاده شده بود که قدرت پردازش آن را به ۱۰.۶ ترافلاپ افزایش داده بود که به معنای سرعت انتقال ۷۲۰ گیگابایت در ثانیه است. دو برابر شدن این توانایی در پردازنده های جدید با هدف اجرای روان فایل های سه بعدی از طریق هدست های واقعیت مجازی صورت گرفته است.

 منبع: فارس

دکمه بازگشت به بالا