“هواوی” متهم به جاسوسی شد

موبنا -«هواوی» سومین سازنده بزرگ این تلفن ها در جهان و رقیب بزرگ شركت «اپل» به حساب می آید و در چین و بسیاری از كشورهای دیگر مشتریان فراوانی دارد. این در شرایطی است كه شركت چینی به دلیل اینكه دست اندركار امور مخابراتی و ساخت تلفن های همراه می باشد از ابتدای كار از …

موبنا -«هواوی» سومین سازنده بزرگ این تلفن ها در جهان و رقیب بزرگ شركت «اپل» به حساب می آید و در چین و بسیاری از كشورهای دیگر مشتریان فراوانی دارد.

این در شرایطی است كه شركت چینی به دلیل اینكه دست اندركار امور مخابراتی و ساخت تلفن های همراه می باشد از ابتدای كار از سوی آمریكا به دلیل اقدامات جاسوسی كه البته هرگز به طور دقیق ثابت نشده، مورد اتهام قرار گرفته است.

تازه ترین مورد اتهامی به این شركت نیز از سوی كانادا مطرح شده و كنسولگری این كشور در هنگ كنگ حاضر به دادن روادید به دو نفر از كارمندان این شركت نشده است.

كنسولگری پس از ۲ سال بررسی، به این دو نفر اعلام كرده است كه آنها جزو فهرستی قرار گرفته اند كه مربوط به برخی از مهاجرانی است كه در فعالیت های تروریستی و جاسوسی دست داشته اند.

نمایندگی دیپلماتیك كانادا صریحا این افراد را جاسوس قلمداد نكرده اما در فهرستی قرار داده است كه بی ارتباط با فعالیت های جاسوسی نیست.

روزنامه «ساوت چاینا» از هنگ كنگ می نویسد كه شركت هواوی تاكید كرده است كه كاركنانش هرگز در فعالیت های جاسوسی مشاركت نداشته اند.

هواوی از سوی آمریكا بارها زیر سئوال رفته مبنی بر اینكه كشور چین توسط آن جاسوسی می كند اما سابقه نداشته است یك دولت خارجی دیگر، كاركنان این شركت را بر اساس چنین دلایلی مورد پذیرش قرار ندهد.

كمیته جاسوسی سنای آمریكا در سال ۲۰۱۲ میلادی شركت مخابراتی و سازنده زیرساخت های تلفن های همراه هواوی را یك خطر و تهدید جدی برای امنیت ملی این كشور قلمداد كرد.

از آن پس این شركت هرگز نتوانسته است در طرح های مخابراتی بزرگ كشورهای آمریكا و استرالیا شركت كند اما در كانادا نفوذ زیادی دارد و فعالیت هایش گسترده است.

از آنجا كه این شركت در زمینه مخابرات، فن آوری اطلاع رسانی، ساخت تلفن های همراه و زیرساخت های شبكه ای فعالیت دارد شمار كاركنانش در سراسر جهان به ۱۷۰ هزار نفر می رسد.

 منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا