تسویه حساب با یاران روحانی + عکس

موبنا – بررسی اعتبارنامه‌ها نمایندگان در مجلس شورای اسلامی از جمله مواردی است که بعضا به اعمال تمایلات سیاسی و جناحی از سوی اصلاح‌طلبان تبدیل شده است. یکی از این موارد برخورد مجلس جنجالی ششم با اعتبارنامه حدادعادل نماینده اصولگرا بود که جریان مفصلی دارد.اما به تازگی موضوعی پیش آمده که نشان می‌دهد اصلاح‌طلبان این …

موبنا – بررسی اعتبارنامه‌ها نمایندگان در مجلس شورای اسلامی از جمله مواردی است که بعضا به اعمال تمایلات سیاسی و جناحی از سوی اصلاح‌طلبان تبدیل شده است. یکی از این موارد برخورد مجلس جنجالی ششم با اعتبارنامه حدادعادل نماینده اصولگرا بود که جریان مفصلی دارد.اما به تازگی موضوعی پیش آمده که نشان می‌دهد اصلاح‌طلبان این تمایلات سیاسی و جناحی را در برابر منتخبین گروه‌های سیاسی که با آنها ائتلاف کرده‌اند نیز کنار نگذاشته‌اند.

در همین رابطه، روزنامه اصلاح‌طلب همدلی درباره در خطر قرار گرفتن اعتبارنامه‌ الهیار ملک‌شاهی که نه تنها اصول‌گرا بلکه از افراد مورد حمایت لیست امید است، نوشت: « اللهیار ملک‌شاهی منتخب مردم کوهدشت است که به عنوان یکی از دو نماینده حامی دولت شناخته شده است. رسول منتجب‌نیا، قائم مقام دبیر کل حزب اعتماد ملی به همدلی می‌گوید: از آنجایی که هردو کاندیدای حوزه انتخابیه کوهدشت از حامیان دولت بودند اتاق استان [شورای عالی سیاستگذاری] به این نتیجه رسید که این حوزه را مسکوت بگذارد و انتخاب کاندیداها را برعهده مردم بگذارد.»

با این وجود علی شکوری‌راد، دبیر کل حزب اتحاد ملت به همدلی گفت: در حوزه انتخابیه کوهدشت صندوق‌های بسیاری مخدوش شده بودند و فرمانداری در روند برگزاری انتخابات بی‌طرفانه عمل نکرد که این مساله در نهایت منجر به عزل فرماندار شد. به گفته این فعال سیاسی، اصلاح‌طلبان در این حوزه از «محمد آزادبخت» حمایت می‌کردند و اللهیار ملک‌شاهی کاندیدای حزب اعتدال و توسعه بود. بنابراین نمایندگان مجلس دهم باید اعتبارنامه منتخب این حوزه انتخابیه را با دقت بیشتری بررسی کنند.

شکوری‌راد در پاسخ به اینکه شورای عالی سیاستگذاری از کدام یک از کاندیداها حمایت کرده بود، گفت: «این مساله ارتباط چندانی به شورای عالی ندارد و نمایندگان مجلس دهم باید عملکرد طرفدارانه فرمانداری کوهدشت را در بررسی اعتبارنامه آقای ملک‌شاهی در نظر داشته باشند.»

آنچه از ظواهر امر پیداست اصلاح طلبان موضوع تخلفات انتخاباتی که گزارش شده را به این علت مطرح می‌کنند که کاندیدای مورد نظر خود را به مجلس فرستاده و وزن اصلاح‌طلبی را بیفزایند. این موضوع درحالی است که اصلاح‌طلبان در نگاهی کلی‌تر و در رقابت با اصولگرایان برای نشان دادن پیروزی خود در مجلس اعتدال‌گرایان را نیز اصلاح‌طلب خواندند؛ آسیبی که در این طرز برخورد اصلاح‌طلبان وجود دارد تسری نگرش جناحی به سایر موارد و بررسی لوایح و طرح‌های مجلس است.
تسویه حساب با یاران روحانی

 منبع:مشرق  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا