مایکروسافت در هولولنز از یک تراشه اتم اینتل استفاده کرده است

موبنا – مایکروسافت با معرفی هولولنز در اولین روزهای سال ۲۰۱۵ میلادی نشان داد که گوشه چشمی نیز به آینده‌ی دنیای فناوری داشته و مصمم است تا ترند بعدی دنیای فناوری را که به نظر در اختیار هدست‌های واقعیت افزوده و مجازی است، از دست ندهد. این کمپانی فوریه سال جاری میلادی جزئیات سخت‌افزاری هدست …

موبنا – مایکروسافت با معرفی هولولنز در اولین روزهای سال ۲۰۱۵ میلادی نشان داد که گوشه چشمی نیز به آینده‌ی دنیای فناوری داشته و مصمم است تا ترند بعدی دنیای فناوری را که به نظر در اختیار هدست‌های واقعیت افزوده و مجازی است، از دست ندهد. این کمپانی فوریه سال جاری میلادی جزئیات سخت‌افزاری هدست واقعیت افزوده‌ی خود را رونمایی کرد؛ اما در این بین اشاره‌ای به پردازنده‌ی مورد استفاده در این محصول نشد. حال اخباری منتشر شده که نشان از بکارگیری پردازنده‌ی اتم اینتل در این هدست دارد.

مایکروسافت در حال حاضر هولولنز را در قالب کیت توسعه‌دهندگان راهی بازار کرده؛ اما موارد جالبی را می‌توان در مورد مشخصات فنی این عینک واقعیت افزوده مشاهده کرد. مایکروسافت از یک پردازنده‌ی ۱.۰۴ گیگاهرتزی ۶۴ بیتی اتم اینتل با کد x5-Z8100 استفاده کرده است. نکته‌ی جالب توجه در مورد هولولنز، استفاده از یک پردازنده ی ۶۴ بیتی در حالی است که سیستم‌عامل مورد استفاده در این هدست ۳۲ بیتی است.

هدست واقعیت افزوده‌ی مایکروسافت علاوه بر استفاده از پردازنده‌ی اینتل اتم، از حافظه‌ی رم دو گیگابایتی و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی فلش نیز بهره می برد. همچنین باید به باتری ۱۶,۵۰۰ میلی آمپر ساعتی اشاره کرد. قیمت تعیین شده برای این محصول ۳۰۰۰ دلار است که در مقایسه با سایر محصولات موجود در بازار و همچنین یک هدست عرضه شده برای توسعه‌دهندگان، بسیار گران به نظر می‌رسد.

 منبع:زمیت | نویسنده: حسین خلیلی صفا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا