تقویت بازار بورس با تک نرخی شدن ارز

موبنا -عزت الله یوسفیان ملا در خصوص وضعیت بورس گفت: باید توجه داشت خرید و فروش در بورس اقدامی شفاف در حوزه اقتصاد است که باید انجام این مهم تقویت شود. نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: می توان عنوان کرد، بورس دماسنج اقتصاد یک کشور است و در هنگامی …

موبنا -عزت الله یوسفیان ملا در خصوص وضعیت بورس گفت: باید توجه داشت خرید و فروش در بورس اقدامی شفاف در حوزه اقتصاد است که باید انجام این مهم تقویت شود.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: می توان عنوان کرد، بورس دماسنج اقتصاد یک کشور است و در هنگامی که وضعیت بازار بورس کشور ضعیف شود مسائلی برای اقتصاد کشور به همراه دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: باید پذیرفت معاملات و دلالی های کاذبی که ایجاد شغل نمی کنند به اقتصاد کشور زیان وارد می کنند، بنابراین برای جلوگیری از بازار دلالی باید بازار بورس تقویت شود.

تک نرخی شدن ارز در فراهم شدن شرایط برای تقویت بورس موثر است

یوسفیان ملا افزود: در حال حاضر عملکرد شاخص بورس ناشی از عملکرد اقتصادی است و حتی اگر شاخص بورس در مدتی نیز روند نزولی داشته باشد، این وضعیت از رشدهای نجومی و کاذب شاخص بورس در مقاطعی که دلار گران شد، منطقی تر است.

یوسفیان ملا با بیان اینکه تک نرخی شدن ارز در فراهم شدن شرایط برای تقویت بورس موثر است، گفت: باید پذیرفت روند موجود در بازار بورس مناسب نیست اما با این وجود شاخص بازار بورس ناشی از مولفه های اقتصادی کشور است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: هدایت نقدینگی ها در جامعه به سوی بازار بورس به کنترل بازارهای مانند بازار ارز، مسکن و طلا منتهی می شود و هنر دولت فراهم آوردن شرایط برای انجام این مهم است.

 منبع: خانه ملت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا