لزوم توجه به حملات اینترنتی در همایش تداوم کسب وکار

موبنا، لیلا محمدنظامی – علی آقابابایی، مدیر فنی سامانه سبز در همایش “تداوم کسب وکار” که با حضور مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات سازمان‌ها، جمعی از مدیران سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: با پیشرفت روزافزون و شگفت آور فناوری اطلاعات، کسب و کارها هر روز بیش از پیش به …

موبنا، لیلا محمدنظامی – علی آقابابایی، مدیر فنی سامانه سبز در همایش “تداوم کسب وکار” که با حضور مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات سازمان‌ها، جمعی از مدیران سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: با پیشرفت روزافزون و شگفت آور فناوری اطلاعات، کسب و کارها هر روز بیش از پیش به این صنعت وابسته می‌شوند و بدون آن نمی‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.
وی افزود: از طرفی هرگونه وقفه در سرویس‌های مهم، هزینه و خسارت‌های هنگفتی را برای سازمان‌ها به بارآورده و کسب و کار آنها را دچار چالش‌های جدی خواهد نمود. مشکلاتی از قبیل خرابی تجهیزات و برنامه‌های کاربردی، خطاهای انسانی، حملات اینترنتی، بلایای طبیعی و غیره با نابودی داده‌ها و یا از دسترس خارج کردن سرویس‌ها، تهدیدی کاملا جدی به شمار می‌روند.
index
وی اظهار داشت: ما در همایش تداوم کسب و کار سعی کرده‌ایم با تکیه بر دانش و تجربه کارشناسان خود، سازمان‌ها را با بزرگی این تهدیدات و بحران ناشی از آن و نیز راه‌های مقابله با آن آشنا نماییم تا در صورت وقوع، همواره آمادگی بالایی برای واکنش مناسب و به موقع به حوادث و بازگرداندن سیستم به سطح عملیاتی از پیش تعریف شده داشته باشند.
فرزاد فروردین، مدیرعامل سامانه سبز رایان درباره چگونگی تاسیس این شرکت و سوابق آن گفت: سامانه سبز رایان در سال ۱۳۷۹ به همت گروهی از مدیران با تجربه پا به عرصه وجود گذاشت و امروز دوران بلوغ خود را جشن می‌گیرد. بنیان این شرکت بر اساس تجربیات قبلی پایه‌گذاران آن در جایگاه مدیریت شرکت‌های انفورماتیک و بهره‌گیری از کارشناسان متخصص در این حوزه استوار است.
وی افزود: شرکت در مدت ۱۶ سال فعالیت خود، همواره تلاش داشته است با شناسایی نیازها و دغدغه‌های روز سازمان‌ها و همگام با تحولات حوزه IT، راهکارها و محصولات مناسب را ارائه داده و در این سیر تکاملی سهیم باشد.
در ادامه این همایش سپس دکتر میلاد سفیدگران، مشاور شرکت در حوزه تلکام، ضمن برشمردن علل ایجاد وقفه در سرویس‌های تلکام به تبیین راهکارهای پیشنهاد شده توسط معتبرترین مراکز تحقیقاتی و مخابراتی جهان پرداخت. وی با حیاتی دانستن موضوع راهکارهای تداوم کسب و کار در بخش تلکام بر تخصصی بودن این مقوله تاکید کرد.
کامیون‌های مخابراتی، مخابرات ماهواره‌ای و استفاده از شبکه‌های LTE تلفن همراه از جمله راهکارهایی بود که وی با هدف تداوم سرویس‌دهی در زمان بروز حوادث معرفی کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا