پیام های خرید آب سنگین ایران توسط آمریکا

موبنا -عوض حیدر‍‍ پور شهرضایی در خصوص فروش آب سنگین ایران به آمریکا و اظهارات سخنگوی کاخ سفید مبنی بر مجوز دار بودن این خرید، اظهار داشت: آمریکایی ها برای خرید آب سنگین نیاز به مجوز ایران دارند و مجوز آمریکایی ها در این زمینه اثری ندارد. نماینده مردم شهرضا بیان کرد: اگر بنا به …

موبنا -عوض حیدر‍‍ پور شهرضایی در خصوص فروش آب سنگین ایران به آمریکا و اظهارات سخنگوی کاخ سفید مبنی بر مجوز دار بودن این خرید، اظهار داشت: آمریکایی ها برای خرید آب سنگین نیاز به مجوز ایران دارند و مجوز آمریکایی ها در این زمینه اثری ندارد.

نماینده مردم شهرضا بیان کرد: اگر بنا به صدور مجوز برای معامله آب سنگین باشد جمهوری اسلامی ایران باید این مجوز را صادر کند که دولت و مجلس ایران در این مورد تصمیم گیری می کنند و اظهارات سخنگوی کاخ سفید ارزشی ندارد و اگر مایل به خرید باشند اقدام می کنند و در غیر اینصورت جمهوری اسلامی ایران مشتری های دیگری برای فروش آب سنگین دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اقداماتی که در آمریکا در خصوص خرید آب سنگین ایران انجام می دهند یک نوع فرار رو به جلو است.

حیدرپور شهرضایی با اشاره به اینکه آمریکایی ها با خرید آب سنگین ایران خط بطلانی بر ادعاهای گذشته خود در مورد ایران می کند، گفت: پیام خرید آب سنگین ایران توسط آمریکا نشان می دهد که تمام ادعاهای آن ها در مورد اینکه فعالیت های هسته ای ایران غیر صلح آمیز است را بی اساس جلوه می دهد.

وی افزود: علاوه بر اینکه این اقدام نشان می دهد که فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران صلح آمیز است نشان می دهد که ایران آنقدر توانا هست که آب سنگین خود را به آمریکایی ها بفروشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: مجوزی که آمریکایی ها از آن یاد می کنند مهر تاییدی بر صلح آمیز بودن فناوری هسته ای جمهوری اسلامی ایران است و سناتورهای آمریکایی نگران این هستند که معامله آب سنگین بین ایران و آمریکا مهر بطلانی بر ادعاهای قبلی آمریکا است.

 منبع: خانه ملت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا