از ازدواج سبز چه خبر؟

موبنا – رضا شجیع با اعلام این خبر اظهارکرد: به منظور اجرای طرح ازدواج سبز علاوه بر وزارت ورزش و جوانان و سازمان حفاظت محیط زیست نیازمند همکاری اداره اماکن نیروی انتظامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم. وی با بیان اینکه به منظور اجرای طرح ازدواج سبز نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم، گفت: اگر این …

موبنا – رضا شجیع با اعلام این خبر اظهارکرد: به منظور اجرای طرح ازدواج سبز علاوه بر وزارت ورزش و جوانان و سازمان حفاظت محیط زیست نیازمند همکاری اداره اماکن نیروی انتظامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم.

وی با بیان اینکه به منظور اجرای طرح ازدواج سبز نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم، گفت: اگر این طرح به‌خوبی اجرا نشود نه‌ تنها نتایج مثبتی در پی نخواهد داشت؛ بلکه به اهداف مورد نظر نمی‌رسیم.

به گزارش ایسنا، پیش از این محمدرضا رستمی – معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان- با اشاره به تلاش برای تدوین شاخص‌های ازدواج سبز گفته بود: در این شاخص‌ها موضوعاتی مانند مصرف آب در عروسی‌ها و سایر مراسم‌های مرتبط با ازدواج مدیریت می شوند. همچنین مسائلی از جمله استفاده از گل طبیعی و فرهنگ غلطی که به عنوان شادی استفاده می شود و آلودگی‌های زیست محیطی ایجاد می‌کنند مانند بوق زدن‌های مکرر در سطح خیابان و ایجاد ترافیک برداشته می‌شود.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه
دکمه بازگشت به بالا