واتس آپ باز هم در برزیل فیلتر شد

موبنا – به گزارش بلومبرگ، این دومین بار در کمتر از شش ماه اخیر است که واتس اپ در این کشور فیلتر می شود. این امر به کوچ دسته جمعی مردم برزیل به دیگر نرم افزارهای پیام رسان و از جمله تلگرام و وایبر منجر شده است. بر اساس حکم مارسل مونتالوا قاضی برزیلی ایالت …

موبنا – به گزارش بلومبرگ، این دومین بار در کمتر از شش ماه اخیر است که واتس اپ در این کشور فیلتر می شود. این امر به کوچ دسته جمعی مردم برزیل به دیگر نرم افزارهای پیام رسان و از جمله تلگرام و وایبر منجر شده است.

بر اساس حکم مارسل مونتالوا قاضی برزیلی ایالت شمال شرقی Sergipe برنامه واتس اپ به مدت ۷۲ ساعت در این کشور فیلتر خواهد بود. مدیران محلی واتس اپ از این تصمیم اظهار تاسف کرده و می گویند به علت استفاده از سیستم رمزگذاری، به اطلاعات شخصی مورد نظر دادگاه دسترسی ندارند. بیش از ۱۰۰ میلیون نفر در برزیل از این برنامه برای گپ و گفتگو با یکدیگر و انجام امور تجاری استفاده می کنند.

آن دسته از موسسات مخابراتی و اینترنتی که از تصمیم یاد شده سرپیچی کنند باید ۱۴۳ هزار دلار در روز جریمه پرداخت کنند و لذا تمامی شرکت های بزرگ ارتباطی و مخابراتی برزیلی از جمله Oi SA، Telefonica Brasil SA، Tim Participacoes SA، Claro SA و Nextel از تصمیم یاد شده تبعیت کرده اند.

در دسامبر گذشته هم واتس اپ در برزیل بر اساس دستور قضایی ۴۸ ساعت بلوکه شد. اما بعد از ۱۲ ساعت این تصمیم لغو شد. در ماه مارس هم پلیس فدرال برزیل یکی از مسئولان محلی فیس بوک را به مدت کوتاهی بازداشت کرد. علت این امر سرپیچی از حکم دادگاه برای افشای اطلاعات افراد متهم به قاچاق مواد مخدر بود که از واتس اپ برای تبادل نظر استفاده می کردند.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا