آهسته بخور، همیشه بخور

موبنا – با این حال، فواید دیگری هم روی سلامت و کیفیت زندگی تان دارد: * افزایش لذت از غذا * بهبود گوارش * کمک به جذب مواد مغذی * کمک به داشتن دندان های سالم * احساس آرامش و کنترل بیشتر * کاهش استرس چند توصیه برای این که آهسته خوردن را شروع کنید: …

موبنا – با این حال، فواید دیگری هم روی سلامت و کیفیت زندگی تان دارد:
* افزایش لذت از غذا
* بهبود گوارش
* کمک به جذب مواد مغذی
* کمک به داشتن دندان های سالم
* احساس آرامش و کنترل بیشتر
* کاهش استرس
چند توصیه برای این که آهسته خوردن را شروع کنید:

* زیاد گرسنه نمانید
وقتی واقعاً و به شدت گرسنه باشید به سختی می توانید آهسته بخورید. برای جلوگیری از گرسنگی زیاد، همیشه چند خوراکی مختصر، دم دست داشته باشید.

* بیشتر بجوید
بشمارید به طور طبیعی یک لقمه را چند بار می جوید و بعد، آن عدد را دو برابر کنید. شاید تعجب کنید که معمولاً چقدر کم می جوید.

* قاشق و چنگال را بین لقمه ها پایین بگذارید
پایین گذاشتن قاشق و چنگال بین لقمه هایی که در دهان می گذارید به شما کمک می کند آهسته تر بخورید و هر لقمه را مزه مزه کنید.

* غذاهایی بخورید که نیاز به جویدن دارند
غذاهای فیبردار که نیاز به زیاد جویدن دارند مانند سبزیجات، میوه جات و آجیل. فیبر به کاهش وزنتان هم کمک می کند.
وقتی واقعاً و به شدت گرسنه باشید به سختی می توانید آهسته بخورید. برای جلوگیری از گرسنگی زیاد، همیشه چند خوراکی مختصر، دم دست داشته باشید

* آب بنوشید
همراه غذایتان حتماً آب فراوان بنوشید، یا هر نوشیدنی بدون کالری دیگر. البته این مورد شاید به طول کشیدن زمان غذا خوردن کمک کند و همچنین کاهش وزن؛ اما خیلی هم توصیه نمی شود چرا که نوشیدن مقدار فراوانی آب به همراه غذا ممکن است در برخی افراد ناراحتی های گوارشی ایجاد کند.

* از تایمر استفاده کنید
تایمر آشپزخانه را برای بیست دقیقه تنظیم کنید، و سعی کنید پیش از آلارم، غذا را تمام نکنید. سرعت خوردنتان در طول وعده، آهسته و یکنواخت باشد.

* حواس پرت کن ها را حذف کنید
سعی کنید هنگام خوردن وسایل صوتی یا تصویری روشن نباشد، اگر باید حتماً تلویزیون تماشا کنید، یک برنامه ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ای را انتخاب کنید و بگذارید خوردنتان هم همین اندازه طول بکشد.

* نفس عمیق بکشید
اگر شروع کردید به تند غذا خوردن، چند نفس عمیق بکشید. این کار به شما کمک می کند تمرکز و توجه تان برگردد.

* هوشمندانه خوردن را تمرین کنید
تکنیک های هوشمندانه خوردن به شما کمک می کند به چیزی که می خورید بیشتر توجه کرده و بر اشتها و وسوسه های تان تسلط پیدا کنید.

* صبور باشید
تغییر، زمان لازم دارد و حدوداً ۶۶ روز وقت لازم است تا یک رفتار جدید تبدیل به یک عادت شود. در نهایت، آهسته خوردن برایتان طبیعی و عادت خواهد شد.

حرف آخر این که، با تمرین و حوصله، آهسته خوردن راحت تر و پایدارتر می شود.

 منبع: تبیان 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا