ارایه آخرین دستاورد‌های حوزه فناوری در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۶

موبنا -اکبر قنبر پور گفت : تورهای فناوری بازدید از نمایشگاه اینوتکس۲۰۱۶ را برنامه‌ریزی کرده‌ایم و امیدواریم همه دفاتر استانی و منطقه‌ای از این موقعیت استفاده کنند. قنبرپور نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۶ را فرصت مناسبی برای حضور شرکت‌های خارجی و ایرانی دانست و اظهار داشت: در نظر داریم با توجه به اهمیت برگزاری این نمایشگاه و …

موبنا -اکبر قنبر پور گفت : تورهای فناوری بازدید از نمایشگاه اینوتکس۲۰۱۶ را برنامه‌ریزی کرده‌ایم و امیدواریم همه دفاتر استانی و منطقه‌ای از این موقعیت استفاده کنند.
قنبرپور نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۶ را فرصت مناسبی برای حضور شرکت‌های خارجی و ایرانی دانست و اظهار داشت: در نظر داریم با توجه به اهمیت برگزاری این نمایشگاه و پتانسیل موجود آن ارتباطی بین شرکت‌های داخلی و خارجی برقرار و به صورت تخصصی، چهار برنامه را برای بهره‌برداری بیشتر از این نمایشگاه اجرا کنیم.
وی بیان کرد: هر شرکت خارجی حاضر در این نمایشگاه در سطح های مختلف حداقل چند متناظر ایرانی دارد و ما به دنبال ایجاد روابط گسترده‌ای از جمله اعطای نمایندگی، انتقال فناوری، خرید و فروش محصول و خرید خدمت بین شرکت‌های داخلی و خارجی هستیم.
قنبرپور با بیان اینکه به ازای هر شرکت خارجی حداقل دو یا سه جلسه اختصاصی با طرفهای ایرانی تدارک خواهیم دید و تلاشمان بر این است که این شرکت ها باهم مرتبط شوند، افزود: در واقع کار اصلی ما در این نمایشگاه برقراری مذاکرات تجاری ست و ما برای این کار فضاهای را در نظر گرفته‌ایم و لیست متناظرین شرکت‌هایی که در نمایشگاه حضور دارند را از طریق دیتا‌ها و بانک های موجود در فن بازار پیدا می‌کنیم.
رئیس مرکز فن بازار ملی ایران موضوع دیگر را برنامه‌ریزی بین شرکت‌ها و بهره‌بردارهای دولتی حاضر در این نمایشگاه خواند و گفت: تا به حال برگزاری ۴ نشست ارائه فناوری در حوزه های ICT، نفت وگاز، بیوتکنولوژی و تجهیزات پزشکی را برنامه ریزی کرده‌ایم.
images
قنبرپور با بیان این که در این نشست‌های فناوری می‌تواند روابط بیشتری شکل بگیرد، گفت: بسیاری از این شرکت‌ها می‌توانند خریداران فناوری و حتی خریدار محصولات و خدمات باشند، البته ممکن است به دلیل ضیق وقت همه آنها موفق به ملاقات با یکدیگر نشوند، اما این نشست‌ها کمک می‌کند که در حوزه‌های تخصصی حضور داشته باشند.
رییس مرکز فن بازار ملی ایران با بیان اینکه نشست‌ها فقط مختص شرکت‌های حاضر در نمایشگاه نیست تاکید کرد: ۴ نشست نیم روزه برنامه‌ریزی شده و از روز دوم تا چهارم برگزار می‌شود که امیدواریم این جلسات منجر به انعقاد تفاهم نامه های هدفمندی بین شرکتها شود.
وی ادامه داد: مرکز فن بازار ملی ایران از طریق ابزارها و کارگزاران مستقر در نمایشگاه، فرایند انعقاد تفاهم‌نامه، پیگیری انعقاد و تحقق قرارداد را انجام خواهد داد.
رییس مرکز فن بازار ملی ایران با اشاره به لزوم ایجاد انگیزه برای طرفین و به نتیجه رسیدن این تفاهم نامه‌ها و مذاکرات، اعلام کرد: با همکاری معاونت علمی و چند صندوق پژوهش و فناوری، تسهیلاتی را برای خرید و انتقال فناوری به داخل در نظر گرفته‌ایم، در واقع این تسهیلات به دست فروشنده می رسد ولی پرداخت اقساط آن به عهده خریدار است که جزئیات آن به زودی اعلام می شود.
قنبر پور در پایان گفت: این نمایشگاه با هدف تبادل فناوری برگزار می‌شود و برخلاف نمایشگاههای دیگر، فروش محصول و خدمات در اولویتهای اصلی نمایشگاه نیست و امیدواریم امسال بیش از ۴۰ تفاهمنامه بین شرکتهای حاضر در نمایشگاه و شرکتهای ایرانی منعقد شود.
پنجمین نمایشگاه فناوری و نواوری اینوتکس ۲۰۱۶ از دوم تا پنجم خرداد ماه سال جاری در نمایشگاه بین المللی تهران، سالن خلیج فارس با حضور شرکتهای داخلی و خارجی برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا