ساخت ربات تمرینی برای دوندگان حرفه‌ای

موبنا -به گزارش کامپیوترورلد، شرکت پوما تولیدکننده محصولات و اقلام ورزشی اعلام کرده که ربات یاد شده مجهز به دوربین GoPro و بسیاری امکانات جذاب دیگر است و به شکل یک جعبه کفش طراحی شده است. این ربات که BeatBot نام دارد می تواند با سرعتی معادل با سریع ترین قهرمان المپیک یعنی Usain Bolt …

موبنا -به گزارش کامپیوترورلد، شرکت پوما تولیدکننده محصولات و اقلام ورزشی اعلام کرده که ربات یاد شده مجهز به دوربین GoPro و بسیاری امکانات جذاب دیگر است و به شکل یک جعبه کفش طراحی شده است.

این ربات که BeatBot نام دارد می تواند با سرعتی معادل با سریع ترین قهرمان المپیک یعنی Usain Bolt بدود. پوما برای ساخت این ربات با بسیاری از متخصصان دنیای رباتیک و شرکت های تبلیغاتی همکاری کرده است.

این ربات قابل برنامه ریزی، خودکار و دارای قابلیت تعقیب دقیق خط دوی اختصاص یافته است. پردازشگر هوشمند آن از توانایی انجام حداکثر ۱۰۰ مورد تنظیمات جدید در ثانیه برخوردار است. در این ربات از میکروکنترولر Arduino استفاده شده که قادر به محاسبه سرعت و فاصله نیز هست.

برای کنترل و مدیریت این ربات می توان از یک برنامه همراه آیفون استفاده کرد و کاربران می توانند زمان و فاصله برنامه ریزی شده برای دو را از این طریق تنظیم کنند. ربات یاد شده هم برای طی کردن مسافت های طولانی و هم برای دوهای سرعتی مناسب است.

پوما فعلا این ربات را تنها در اختیار آن دسته از ورزشکاران حرفه ای می گذارد که به گونه ای مورد حمایت و پشتیبانی این شرکت هستند. قرار است نسخه جدید این ربات به طور گسترده عرضه شود، اما زمانی برای این کار اعلام نشده است.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا