پ ک ک مسئولیت حملات ترکیه را پذیرفت

موبنا -به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک گروه افراطی از کردهای پ ک ک روز یکشنبه مسئولیت حملات انتحاری هفته گذشته بورسا در ترکیه را پذیرفت. چهارشنبه هفته گذشته بر اثر حمله انتحاری یک زن در نزدیک مسجد تاریخی شهر بورسا در ترکیه ۱۳ نفر زخمی شدند ولی هیچ کس در این حمله کشته نشد. فالکونهای …

موبنا -به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک گروه افراطی از کردهای پ ک ک روز یکشنبه مسئولیت حملات انتحاری هفته گذشته بورسا در ترکیه را پذیرفت.

چهارشنبه هفته گذشته بر اثر حمله انتحاری یک زن در نزدیک مسجد تاریخی شهر بورسا در ترکیه ۱۳ نفر زخمی شدند ولی هیچ کس در این حمله کشته نشد.

فالکونهای آزادی کردستان (TAK) گروهی افراطی وابسته به حزب کارگران کردستان، پ ک ک است که در بیانیه ای مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

این گروه در سایت خود اعلام کرد این زن ۲۳ ساله «اسر جالی» نام داشته است که با هدف ضربه زدن به دولت ترکیه این عملیات را انجام داده است.

این گروه با اعلام این که هدف این حمله انتحاری مسجد تاریخی ترکیه نبوده است، مسئولیت حملات ماه مارس و فوریه آنکارا پایتخت ترکیه را نیز پذیرفت.

رهبران این گروه افراطی کردهای جنوب ترکیه اعتقاد دارند حملات مسلحانه پ ک ک علیه دولت ترکیه در سالهای گذشته موثر نبوده است و باید به شیوه خودشان با ترکها مبارزه کنند.

پیش از این مقامات دولت ترکیه درباره حمله هفته گذشته اظهار نظری نکرده بودند. روزنامه های ترکیه پ ک ک را مسئول حملات اخیر معرفی کرده بود.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا