روشهای داشتن پوست درخشان در هر سنی

موبنا – ۱- از غلات کامل استفاده کنید هر بار که می خواستید انتخاب کنید، غلات کامل را به غلات تصفیه شده ترجیح دهید، نان سفیدی که استفاده می کنید را به نان سبوس دار تغییر دهید. برنج قهوه ای را جایگزین برنج سفید کنید. به جای پاستای معمولی از پاستای سبوس دار استفاده کنید. …

موبنا

۱- از غلات کامل استفاده کنید

هر بار که می خواستید انتخاب کنید، غلات کامل را به غلات تصفیه شده ترجیح دهید، نان سفیدی که استفاده می کنید را به نان سبوس دار تغییر دهید. برنج قهوه ای را جایگزین برنج سفید کنید. به جای پاستای معمولی از پاستای سبوس دار استفاده کنید.

باید مواظب باشید خیلی از محصولات فقط برای تبلیغات از برچسب هایی مانند ” غلات کامل ” ، ” آرد کامل ” ، ” چند غله ” استفاده می کنند اما در واقع درصد کمی از غلات کامل در آنها به کار رفته. این مورد مخصوصا در نان ها بسیار شایع است. حتما برچسب محصولات را بخوانید، محصول باید ۱۰۰ درصد از غلات کامل درست شده باشد. برای مثال پاپ کورن یکی از غلات کامل است، می توانید به راحتی مقدار زیادی از آن را برای میان وعده میل کنید، اما از خرید پاپ کورن های بسته بندی پرهیز کنید چون سرشار از نمک و چربی اضافه هستند. در صورتی که خودتان درست می کنید هم فراموش نکنید بیش از حد نمک و روغن به آن نزنید.

۲- از پروتئین استفاده کنید

اگر تصمیم دارید از غذایی با شاخص گلیسمی بالا استفاده کنید، مانند غذایی که قند بالا یا آرد سفید دارد، همیشه آن را با پروتئین ترکیب کنید تا آزاد شدن گلوکز در جریان خون را کندتر کنید. برای مثال می توانید ر کنار برنج سفید از ماست استفاده کنید، و یا آن را با گوشت ( مخصوصا مرغ ) میل کنید.

۳- سبز شوید

اگر به نوشیدن قهوه علاقه دارید، سعی کنید یکی از فنجان های قهوه را با یک فنجان چای سبز جایگزین کنید. همچنان آن مقدار کافئینی که دنبالش بودید را دریافت خواهید کرد، اما این بار در کنارش آنتی اکسیدان های قوی نیز جذب می کنید. قهوه نیز آنتی اکسیدان دارد، اما آنتی اکسیدان موجود در چای سبز متفاوت است و به درد پوست می خورد. چای نعنا یک انتخاب مناسب دیگر است، چون سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که پیری پوست را کند می کنند.

۴- ادویه و گیاهان دارویی

بسیاری از گیاهان دارویی، ادویه جات، و چاشنی ها حاوی آنتی اکسیدان های قوی هستند، پس از آنها بیشتر استفاده کنید. مخصوصا ادویه جاتی همچون دارچین، میخک، زیره، پودر کاری، دارچین، و زعفران و گیاهان دارویی همچون ریحان، بادرنجبویه، مرزنجوش، پونه، نعناع، رزماری، مریم گلی، ترخون، و آویشن.

از ادویه جات و گیاهان دارویی هنگام پخت و پز مرتب استفاده کنید. گیاهان دارویی تازه را روی سالاد و ساندویچ بریزید و از مواردی همچون دارچین در آب میوه ها، قهوه و چای استفاده کنید. همه اینها با چین و چروک و پیری پوست مبارزه می کنند.

۵- غذاهای فرآوری شده را کنار بگذارید

هر چیزی که در بسته بندی ارائه شود مورد شک است، اما غذاهای نیمه پخته و تنقلات بدترین ها هستند – کاپ کیک، دونات، چیپس، پفک و … . اینگونه غذاهای معمولا سرشار هستند از قند، آرد تصفیه شده، و در کل کربوهیدرات های ساده ای که قند خون و سطح انسولین را بالا می برند. البته نمک و چربی های ناسالم را نیز نباید فراموش کرد

مواظب میان وعده هایی هم که برچسب سالم خورده اند باید باشید. معمولا نسخه کم چرب این غذاها حاوی مقدار بیشتری قند است، حتی غذاهایی که با غلات کامل درست شده ممکن است سرشار از نمک، قند و چربی شده باشند ( معمولا این کار را برای طعم دار کردن می کنند ).

۶- روز خود را با میوه شروع کنید

یک بشقاب میوه بهترین روش برای دریافت آنتی اکسیدان بدون چربی، نمک، یا قند اضافه شده است. افرادی که مرتب میوه میل می کنند معمولا پوستی جوان و شاداب دارند.

۷- میل به شیرینی خود را با شکلات تلخ برطرف کنید

شکلات با توجه به اینکه چه مقدار کاکائو خام در آن به کار رفته درجه بندی شده است. هرچقدر مقدار کاکائو بیشتر باشد، فعالیت آنتی اکسیدانی بیشتر است. به دنبال شکلاتی با حداقل ۷۰ درصد کاکائو باشید، تا بیشترین مقدار آنتی اکسیدان و کمترین مقدار قند اضافه شده را داشته باشد.

۸- به خاطر بسپارید: سبز، زرد، نارنجی، قرمز

غذاهایی با رنگ های درخشان بیشترین مقدار آنتی اکسیدان را در خود جای داده اند.

۹- پروتئین بیشتری میل کنید

پروتئین آجرهای ساخت کلاژن را مهیا می کند، و بدن به پروتئین برای ترمیم و جایگزینی کلاژن هایی که به واسطه بالا رفتن سن یا رادیکال های آزاد آسیب دیده اند نیاز دارد. یکی از تحقیقات نشان داد خانم هایی که پروتئین کمی مصرف می کنند، در مقایسه با خانم هایی که مصرف پروتئینشان بالا است چین و چروک بیشتری روی پوست خود دارند. توصیه می شود در ازای هر کیلوگرم از وزن بدن روزانه ۰.۸ تا ۱ گرم پروتئین مصرف شود. برای مثال یک خانم با وزن ۶۸ کیلو گرم، روزانه حدود ۶۸ گرم پروتئین نیاز دارد.

۱۰- آب بنوشید

آب به شدت برای برطرف کردن کم آبی بدن مهم است. وقتی آب مورد نیاز بدن تامین شده باشد همه چیز در آن بهتر کار می کند. هرچه بیشتر آب بنوشید، رطوبت بیشتری به پوست از داخل رسانده می شود. اگر بدن به شدت کم آب شود ( که متاسفانه برای خیلی ها اینگونه است ) نوشیدن ۸ لیوان آب به صورت روزانه می تواند خیلی سریع به جوانتر شدن پوست کمک کند.

 منبع: سلامت نیوز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا