اعلام گذشت از قاتل در ملأعام

موبنا -سال ۹۱ بود كه زن جواني مأموران پليس شهرستان گلپايگان را از ناپديد شدن ناگهاني شوهرش با خبر كرد. او گفت شوهرم كه ولي‌الله نام دارد براي انجام كاري خانه را ترك كرد، اما ديگر برنگشت. مأموران پليس بعد از انجام تحقيقات اوليه به همسر ولي‌الله مظنون شدند و از او تحقيق كردند. او …

موبنا -سال ۹۱ بود كه زن جواني مأموران پليس شهرستان گلپايگان را از ناپديد شدن ناگهاني شوهرش با خبر كرد. او گفت شوهرم كه ولي‌الله نام دارد براي انجام كاري خانه را ترك كرد، اما ديگر برنگشت.

مأموران پليس بعد از انجام تحقيقات اوليه به همسر ولي‌الله مظنون شدند و از او تحقيق كردند. او در بازجويي‌هاي فني به قتل شوهرش با همدستي مرد مورد علاقه‌اش اقرار كرد. زن جوان گفت: مدتي قبل بود كه با صابر رابطه برقرار كردم و سرانجام تصميم به قتل شوهرم گرفتم. صبح امروز شوهرم را با شربت آلبالوي مسموم بيهوش كردم. بعد با صابر تماس گرفتم. صابر هم به خانه آمد و بعد از قتل جسد را از خانه خارج كرد. من هم به خانه خواهرم رفتم و از نحوه قتل و محل اختفاي جسد خبر ندارم.

صابر وقتي بازداشت شد به جرمش اقرار كرد. او گفت: بعد از قتل، جسد را در بيابان‌ها سوزاندم و بقاياي آن را داخل يك چاه انداختم. با نشاني‌هايي كه متهم در اختيار پليس گذاشت بقاياي جسد از داخل چاه كشف شد.

بعد از كامل شدن تحقيقات، صابر به اتهام مباشرت در قتل عمد، جنايت بر ميت و رابطه نامشروع و همسر مقتول هم به اتهام معاونت در قتل و رابطه نامشروع محاكمه شدند.

هيئت قضايي بعد از شور، صابر را به پرداخت يك صدم ديه، ۱۰۰ ضربه شلاق در ملأعام و قصاص نفس در ملأعام، همچنين همسرم مقتول را به ۱۰۰ ضربه شلاق و ۱۵ سال حبس محكوم كرد. بعد از تأييد رأي دادگاه در ديوان عالي كشور، متهم سحرگاه ديروز براي اجراي حكم به مقابل پارك جنگلي منتقل شد.

علي عليان، دادستان عمومي و انقلاب شهرستان گلپايگان گفت: در حالي كه طناب دار بر گردن قاتل قرار گرفته بود، اولياي دم از قصاص وي اعلام گذشت كردند.

وي ادامه داد: به لحاظ اينكه اجراي قصاص جنبه خصوصي داشت، اولياي دم مي‌توانند درخواست اجراي آن را داشته باشند يا نسبت به آن گذشت كنند كه در اين راستا دادستان با درخواست گذشت اولياي دم، حكم اعدام را اجرا نخواهد كرد، اما جنبه عمومي جرم كه همان حبس است به جاي خود باقي است كه مدت آن به اولياي دم گفته شده است.

 منبع: جوان 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا