رفیقدوست: خاکستری ها پیروز انتخابات بودند

موبنا -محسن رفیق‌دوست وزیر سپاه در دولت‌ میرحسین‌موسوی در خصوص شکست‌های اخیر اصولگرایان در انتخابات گفت: در این انتخابات اصولگرایان شکست خوردند، اما اصلاح‌طلبان ‌پیروز نشدند. کسانی که پیروز شدند خاکستری‌ها بودند. وی ادامه داد: اگر مصاحبه مسئولان انتخابات در تهران را بخوانید، متوجه می‌شوید یک کمیتی در انتخابات مجلس شرکت کردند که اگر این …

موبنا -محسن رفیق‌دوست وزیر سپاه در دولت‌ میرحسین‌موسوی در خصوص شکست‌های اخیر اصولگرایان در انتخابات گفت: در این انتخابات اصولگرایان شکست خوردند، اما اصلاح‌طلبان ‌پیروز نشدند. کسانی که پیروز شدند خاکستری‌ها بودند.

وی ادامه داد: اگر مصاحبه مسئولان انتخابات در تهران را بخوانید، متوجه می‌شوید یک کمیتی در انتخابات مجلس شرکت کردند که اگر این کمیت شرکت نمی‌کرد، احتمال رای‌آوری میان دو لیست تقسیم می‌شد.

رفیق دوست با بیان اینکه اصولا ما اصولگرایان به انسجام نرسیدند، خاطرنشان کرد: جریانی در کشور ما در سال ۹۲ و قبل از آن حاکم بود که دیگر در میان مردم وجهه قابل قبولی نداشت، بزرگترین اشتباه اصولگرایانٍ واقعی این بود که با افرادی ائتلاف کردند که مردم آن‌ها را قبول نداشته و ندارند. ائتلاف با تندروها باعث شکست لیست شد.

رئیس‌سابق بنیاد مستضعفین و جانبازان یادآور شد: من که فردی اصولگرا و قدیمی هستم لیست انتخاباتی‌ام لیست اصولگرایان نبود و به برخی از اعضای لیست موجود رای ندادم. اشتباه اصولگرایان این بود که با کسانی که به ارزش‌های اصولگرایان پایبند نیستند ائتلاف کردند؛ زیرا اصولگرایان واقعی همواره به ارزش و اصول خود پایبند هستند.

محسن‌رفیق دوست با بیان اینکه برخلاف تصور اکثریت مجلس دهم یک مجلس اصولگرا است، ادامه داد: اصلاح‌طلبان اگر به لیست ۳۰ نفره تهران متکی باشند در آینده مجلس نیز ضرر خواهند کرد. این افرادی که از تهران انتخاب شدند جز چند نفری از آنها، قصد تشکیل فراکسیون ندارند و مجلس دهم مجلس اصولگراها است.

وزیراسبق سپاه با اشاره به سخنان حداد عادل در خصوص اینکه اصولگرایان شکست کوچکی خوردند، تاکید کرد: اصولگرایان در تهران شکست بزرگ و سنگینی را متحمل شدند اما در کل کشور اینگونه نبود. دکتر زیباکلام در مقاله‌ای که بعد از انتخابات ۷ اسفند نوشت، گفته بودند که چند نفر از لیستی که در تهران رای آورد اصلاح‌طلب واقعی هستند؟ همچنین در جایی دیگر از مطلبشان اشاره کرده بودند که آیا این افراد می‌توانند مجلس را اداره کنند؟

رفیق دوست افزود: بله اصولگرایان شکست خوردند و اگر نتوانند برای این کرسی‌هایی که از دست دادند فکر اساسی کنند، مطمئنا انتخابات بعدی هم شکست خواهند خورد.

این فعال اصولرگرا در خصوص استراتژی اصولگرایان برای بازگشت به قدرت، گفت: من همچنان یک نظامی هستم و عضو هیچ حزب و جریانی نیستم، اما همواره در امور مختلف به اصولگرایان مشاوره می‌دهم؛ اما باید دید در آینده چه می‌شود.

وی ادامه داد : باید دانست که میزان “رای ملت” است و به عنوان یک مسلمان معتقد به امام(ره) و رهبری رای مردم را قبول کنیم و مانند گذشته در مقابل رای مردم نایستیم؛بله برای پیروزی مبارزه کنند اما باید رای ملتی که رهبری هم آن را تایید می‌کند قبول کنیم.

محسن رفیق دوست با قاطعیت تمام رئیس‌مجلس را علی لاریجانی دانست و گفت: رئیس مجلس دهم قطعا آقای لاریجانی خواهد بود.

 منبع: نامه‌‌نیوز 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا