نصب چراغ‌های راهنمایی روی پیاده‌رو برای شیفتگان گوشی هوشمند

موبنا، میثم لطفی – عابران پیاده آلمانی از جمله افرادی در جهان محسوب می‌شوند که به شدت به چراغ‌های راهنمایی نصب شده برای عبور از خیابان دقت می‌کنند. حتی بررسی‌ها نشان داده است در شرایطی که اتومبیل از خیابان عبور نمی‌کند هم عابران آلمانی منتظر می‌مانند تا چراغ آنها سبز شود. ولی طی چند سال …

موبنا، میثم لطفی – عابران پیاده آلمانی از جمله افرادی در جهان محسوب می‌شوند که به شدت به چراغ‌های راهنمایی نصب شده برای عبور از خیابان دقت می‌کنند. حتی بررسی‌ها نشان داده است در شرایطی که اتومبیل از خیابان عبور نمی‌کند هم عابران آلمانی منتظر می‌مانند تا چراغ آنها سبز شود.

ولی طی چند سال اخیر گوشی هوشمند روی این مسئله تاثیر محسوب برجا گذاشته است. گوشی هوشمند باعث شده است سر عابران پیاده دایما پایین باشد و توجه کافی به چراغ‌های راهنما که در ارتفاع بالاتری نصب شده‌اند، نداشته باشند.

german (1)

شهرداری شهر آوگسبرگ آلمان برای حل این مشکل راه حل جدید ارایه کرده است. در این شهر چراغ‌های راهنمایی مخصوص عبور عابران پیاده علاوه بر آنکه به صورت معمول در سر چهارراه نصب شده، روی زمین هم قرار گرفته‌اند تا کاربرانی که فقط به گوشی هوشمند خود توجه دارند، متوجه وضعیت عبور و مرور در خیابان هم بشوند.

Untitled-1

این اقدام پس ازآن صورت گرفت که چندی پیش یک نوجوان ۱۵ ساله آلمانی که مشغول استفاده از گوشی هوشمند خود بود، هنگام عبور از خیابان تصادف کرد و جان خود را از دست داد.

«استفانی لِرمِن» سخنگوی شهرداری آوگسبرگ گفت: «بررسی‌ها نشان داد که این چراغ‌های نصب شده روی پیاده‌رو می‌توانند توجه بیشتری را به خود جلب کنند و شیفتگان گوشی‌های هوشمند را بیش از گذشته آگاه سازند».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا