راه‌های در امان بودن از آلرژی بهاری

موبنا -ندا ادیبی در رابطه با بیماری‌های شایع پوستی در فصل بهار، اظهار داشت: کهیر پوستی از شایع‌ترین بیماری‌های پوستی در فصل بهار به شمار رفته که مصرف مواد غذایی همچون کیوی، هندوانه و توت‌فرنگی سبب بروز و تشدید آن می‌شود. وی افزود: مصرف آجیل و مغزیجات از آنجایی که در فصل بهار به دلیل …

موبنا -ندا ادیبی در رابطه با بیماری‌های شایع پوستی در فصل بهار، اظهار داشت: کهیر پوستی از شایع‌ترین بیماری‌های پوستی در فصل بهار به شمار رفته که مصرف مواد غذایی همچون کیوی، هندوانه و توت‌فرنگی سبب بروز و تشدید آن می‌شود.

وی افزود: مصرف آجیل و مغزیجات از آنجایی که در فصل بهار به دلیل عید نوروز در میان افراد بیشتر می‌شود، آلرژی‌های پوستی نیز افزایش می‌یابد، چرا که این مواد دارای مواد آلرژی‌زا هستند.

متخصص پوست با بیان اینکه تماس با گل و گیاه نیز سبب بروز آلرژی‌های پوست می‌شود، گفت: آلرژی پوستی در کودکان شایع‌تر بوده و والدین باید نسبت به پیشگیری از این موضوع با رژیم غذایی مناسب و دور کردن فرزندان خود از تماس مستقیم با گل و گیاه، اقدام کنند.

ادیبی با اشاره به اینکه پیشگیری بهترین درمان آلرژی‌های پوستی به شمار می‌رود، ادامه داد: استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده، مقاومت پوست را بیشتر کرده و سبب پیشگیری از این بیماری می‌شود.

نوشته های مشابه

وی بیان داشت: اصولاً پزشکان بسته به شدت آلرژی، داروهایی همچون آنتی‌هیستامین و کورتون موضوعی تجویز کرده که البته این درمان در کودکان می‌تواند به صورت خفیف انجام گیرد، البته افراد باید در صورت بروز چنین مشکلاتی، از خوددرمانی جلوگیری کرده و به پزشک متخصص مراجعه کنند.

متخصص پوست گفت: شدت تابش خورشید در فصل بهار نسبت به پاییز و زمستان بیشتر بوده واین مسئله می‌تواند پوست افراد را تحت‌تأثیر قرار دهد، لذا توصیه می‌شود افراد از ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر کمتر در فضای آزاد و نور مستقیم خورشید قرار گیرند و در غیر این صورت، استفاده از کرم‌های ضدآفتاب را هر ۴ ساعت یکبار مدنظر قرار دهند.

ادیبی خاطرنشان کرد: کهیر آفتابی یک بیماری پوستی بوده که هر چه تابش خورشید بیشتر باشد، شدت این بیماری نیز افزایش می‌یابد، البته این بیماری ارثی نیست و جنبه ژنتیک ندارد و پیشگیری از آن نیز، دور ماندن از نور مستقیم خورشید است.

 منبع: فارس

دکمه بازگشت به بالا