مهمترین رویدادهای بازار تلفن همراه در هفته گذشته

موبنا، لیلا محمدنظامی – پاروبانک های ارزان قیمت اما پرفروش و فروش بیش از ۳ میلیارد اپلیکیشن کافه بازار در نوروز ۹۵ از دیگر رویدادهای مهم بازار موبایل بودند. رونمایی از پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی طی نشست خبری اواسط هفته گذشته که با حضور اصحاب رسانه و مدیران اچ تی سی در تهران صورت گرفت جدیدترین …

موبنا، لیلا محمدنظامی – پاروبانک های ارزان قیمت اما پرفروش و فروش بیش از ۳ میلیارد اپلیکیشن کافه بازار در نوروز ۹۵ از دیگر رویدادهای مهم بازار موبایل بودند.
بازار موبایل (4)
رونمایی از پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی
طی نشست خبری اواسط هفته گذشته که با حضور اصحاب رسانه و مدیران اچ تی سی در تهران صورت گرفت جدیدترین گوشی این برند موسوم به اچ تی سی ۱۰ رونمایی شد.
“نیراج ست” مدیر بازاریابی اچ‌تی‌سی در خاورمیانه و آفریقا با بیان اینکه اچ تی سی ۱۰ از اواسط اردیبهشت ماه به بازار ایران عرضه خواهد شد، گفت: نحوه ارایه خدمات پس از فروش هم به گونه‌ای خواهد بود که حداکثر رضایت ممکن را برای کاربران ایرانی فراهم کند.
وی با تاکید بر اینکه اچ تی سی ۱۰ در رنگ های اعلام شده و با لوازم جانبی کاملش به زودی در بازار ایران در دسترس علاقه‌مندان است، ابراز امیدواری کرد و گفت: طرفداران HTC در ایران خواهند دید که این پرچمدار بیشتر از یک گوشی صرف است و بازار ایران همواره علاقه و تمایل فراوانی را به نام تجاری و هویت HTC نشان داده است.
htc2
عرضه G5 ال جی
رونمایی و عرضه ال جی جی ۵ زمانی در ایران صورت گرفت که این پرچمدار در حدود دو ماه قبل معرفی شده بود، اما به دلیل درخواست بالا برای خرید این گوشی در کشورهای کره و آمریکا، ال‌جی نتوانسته بود در سایر کشورها عرضه‌ی گوشی را آغاز کند.
ال‌جی جی ۵ با طراحی نیمه ماژولار و نوآوری‌های خود سعی کرده تا گوشی متفاوتی را وارد بازار کند و این عامل نیز توانسته نظر بسیاری را به خود جلب کند.
پردازنده‌ی این گوشی نیز اسنپدراگون ۸۲۰ است و ۴ گیگابایت رم را نیز به همراه خود دارد.
جی ۵ ال‌ جی یکی از جاه طلبانه‌ترین دستگاه‌هایی است که کمپانی کره‌ای ال‌ جی تاکنون به مرحله‌ی تولید رسانده است. این محصول که به عنوان پرچم‌دار گوشی‌های هوشمند ال‌ جی شناخته می‌شود از بدنه‌ای ماژولار و دوربینی فوق‌العاده بهره می‌برد.
lg-g5-review-battery-removable-420-100
پاروبانک های ارزان قیمت اما پرفروش
کاهش قدرت اقتصادی مردم باعث شده تا بیشتر کاربران به سمت پاوربانک های ارزان قیمت در بازار روی اورند به طوری که هم اکنون پاوربانک های زیر ۱۲۰ هزار تومانی بیشترین تقاضای بازار را به خود اختصاص داده است.
Adata PV110 10400 mAh Power Bank، Adata PT100 10000mAh Power Bank ، Xiaomi Mi 5000mAh Power Bank ، Red PB143B 3000mAh Power Bank و Xiaomi Silicone Cover For Xiaomi 10000mAh Power Bank از جمله پاروبانک های ارزان قیمت اما پرفروش بودند که با قیمت زیر ۱۲۰ هزار تومان در سطح بازار عرضه شدند.
فروش بیش از ۳ میلیارد اپلیکیشن کافه بازار
به گفته مدیرعامل کافه‌بازار، در نوروز ۹۵ بیش از ۳ میلیارد اپلی‌کیشن از کافه‌بازار خریداری شده و در ۵ سال راه‌اندازی این صنعت ۱۶ هزار توسعه‌دهنده ۳۶۶ میلیارد ریال کسب درآمد کرده اند.
حسام آرمنددهی مدیرعامل کافه‌بازار در گردهمایی دو روزه توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان صنعت موبایل (پنج‌شنبه‌ بازار) با تکذیب خبر فروش سهام این شرکت به خارجی‌ها گفت: در ۵ سال گذشته توسعه‌دهندگان نرم‌افزار ۳۶۶ میلیارد ریال درآمد کسب کردند و تنها در ۲ هفته نوروز ۹۵ کاربران ۳ میلیارد تومان برنامه موبایل خریدند.
در این گردهمایی حسام آرمنددهی مدیرعامل کافه‌بازار از جهش در صنعت برنامه‌های آندرویدی ایران خبر داد و گفت: ۲ سال گذشته شاهد رونق و شکوفایی اپلی‌کیشن‌های ایرانی بوده‌ایم.
آرمنددهی همچنین با اشاره به آماری از فعالیت کافه‌بازار اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰ میلیون حساب کاربری در این بازار فعال است و این اپلی‌کیشن ۳۰ میلیون بار نصب فعال شده است و هر روز به طور متوسط ۴ میلیون کاربر از این بازار استفاده می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا