طراح لوگوی اپل در ایران

موبنا – جانوف تجربه همکاری با برندهای شناخته‌شده‌ای مانند آی‌بی‌ام، اینتل، کرافت، کلینکس و … را در کارنامه خود دارد. اما آنچه او را از دیگر گرافیست‌ها متمایز می‌کند پروژه طراحی لوگوی اپل است که به سفارش استیو جابز در سال ۱۹۷۹ طراحی کرده بود. سیب گاز زده‌ای که داستان‌های ساختگی بسیاری راجع به چگونگی …

موبنا – جانوف تجربه همکاری با برندهای شناخته‌شده‌ای مانند آی‌بی‌ام، اینتل، کرافت، کلینکس و … را در کارنامه خود دارد. اما آنچه او را از دیگر گرافیست‌ها متمایز می‌کند پروژه طراحی لوگوی اپل است که به سفارش استیو جابز در سال ۱۹۷۹ طراحی کرده بود. سیب گاز زده‌ای که داستان‌های ساختگی بسیاری راجع به چگونگی خلق آن در جهان مطرح شده. اما او درباره داستان‌های موجود به توضیح مختصری بسنده می‌کند و می‌گوید: «من یك سیب طراحى كردم و براى اینكه شبیه گیلاس نباشد، یك گاز از آن برداشتم.»

تورج صابرى‌وند، دیزاینر ارشد «دیزاین‌وند» همكار ایرانى طراح لوگوی اپل معتقد است: «در حالی که تمام برندهای جهان مدام لوگوی خود را بازطراحی می‌کنند، در ایران لوگوهای بسیارى هست که دهه‌ها پیش طراحى شده‌اند و تا امروز هیچ تغییری نکرده‌اند و از استانداردها و سلیقه‌های امروز عقب مانده‌اند.

از دیگر سو در شرایط جدید اقتصادى ایران و حضور برندهای جهانی، برندهای ایرانی ناگزیرند هویت بصرى‌شان را به روز كنند تا تصویر پویا و سرزنده‌ای از خود به مخاطبان ارائه دهند.» دفتر تهران راب جانوف، چهارمین دفتر بین‌المللی او بعد از شیکاگو، هنگ‌کنگ و سیدنی است.

 منبع:مارکتینگ نیوز  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا