حراج شازده کوچولوی اصلی در پاریس+عکس

موبنا – این نقاشی که کاراکتر اصلی داستان را با شال معروفش نشان می‌دهد، و پیش از حراج برای نخستین بار به نمایش گذاشته می‌شود. دوسنت‌اگزوپری علاوه بر نوشتن داستان «شازده کوچولو» تصاویر آن را نیز نقاشی کرده است. «شازده کوچولو» سال ۱۹۴۳ منتشر شد. هرچند که این نویسنده یک سال بعد در سال ۱۹۴۴ …

موبنا – این نقاشی که کاراکتر اصلی داستان را با شال معروفش نشان می‌دهد، و پیش از حراج برای نخستین بار به نمایش گذاشته می‌شود.
حراج شازده کوچولوی اصلی در پاریس
دوسنت‌اگزوپری علاوه بر نوشتن داستان «شازده کوچولو» تصاویر آن را نیز نقاشی کرده است. «شازده کوچولو» سال ۱۹۴۳ منتشر شد.

هرچند که این نویسنده یک سال بعد در سال ۱۹۴۴ درگذشت، اما «شازده کوچولو» به یکی محبوب‌ترین کتاب‌های جهان بدل شد. این کتاب خواننده‌شده‌ترین کتاب فرانسوی جهان است که بیش از ۱۴۰ میلیون نسخه از آن در سرتاسر جهان به فروش رسیده است. «شازده کوچولو» به ۲۷۰ زبان در جهان ترجمه شد.

دست‌نویس سنت‌اگزوپری و نقاشی‌های او برای این کتاب در کتابخانه پیرپونت مورگان نیویورک نگهداری می‌شود. اما همسر این نویسنده نقاشی آبرنگ او از شازده کوچولو را با خود به فرانسه برد.

این نقاشی از سوم تا نهم می در نیویورک به نمایش گذاشته می‌شود، و پس از آن در تاریخ ۳۱ می در پاریس حراج خواهد شد. قیمت پایه این نقاشی بین ۵۰ تا ۶۰ هزار یورو برآورد شده است.

 منبع:خبرآنلاین  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا