باجگیر تازه اندرویدی‌ها را تهدید می‌کند

موبنا -به گزارش وی تری، این باج افزار که بدون آگاهی کاربران و به طور مخفیانه بر روی گوشی ها نصب می شود از طریق آگهی های مبتنی بر جاوااسکریپت به درون تلفن های همراه افراد نفوذ می کند و بی سروصدا به فعالیت های تخریبی خود ادامه می دهد. بررسی های موسسه امنیتی Blue …

موبنا -به گزارش وی تری، این باج افزار که بدون آگاهی کاربران و به طور مخفیانه بر روی گوشی ها نصب می شود از طریق آگهی های مبتنی بر جاوااسکریپت به درون تلفن های همراه افراد نفوذ می کند و بی سروصدا به فعالیت های تخریبی خود ادامه می دهد.

بررسی های موسسه امنیتی Blue Coat Systems نشان می دهد این باج افزار از آسیب پذیری‌های متعدد نسخه های قدیمی سیستم عامل اندروید بهره می گیرد و نصب آن نیازی به تایید کاربران ندارد. ظاهرا این اولین بار است که نصب چنین برنامه مخربی بر روی گوشی کاربران به طور مخفیانه و بدون انجام فرایند نصب ممکن شده است.

بر اساس تحقیقات انجام شده نسخه Android 4.2.2 و نسخه های قدیمی تر از آن در برابر بدافزار مذکور آسیب پذیر هستند. باج افزار یاد شده بعد از نصب گوشی را قفل کرده و از مالک می خواهد برای حل مشکل تعدادی کارت هدیه از فروشگاه اینترنتی آی تیونز به ارزش صد دلار برای هکر خریداری کند. این در حالی است که در اکثر موارد هکرها خواستار دریافت پول از قربانیان خود می شوند و داده های گوشی را قفل می کنند.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا