سقوط ارزش سهام اپل به زیر ۱۰۰ دلار برای نخستین بار

موبنا، میثم لطفی – برای دومین فصل از سال مالی اپل که بین ماه‌های ژانویه تا مارس ۲۰۱۶ بود، این شرکت توانست در مجموع ۵۱.۲ میلیون دستگاه آیفون را به فروش برساند. این رقم از ۶۱.۲ میلیون دستگاه آیفون فروخته شده در مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۰ میلیون دستگاه را نشان می‌داد. به عبارت …

موبنا، میثم لطفی – برای دومین فصل از سال مالی اپل که بین ماه‌های ژانویه تا مارس ۲۰۱۶ بود، این شرکت توانست در مجموع ۵۱.۲ میلیون دستگاه آیفون را به فروش برساند. این رقم از ۶۱.۲ میلیون دستگاه آیفون فروخته شده در مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۰ میلیون دستگاه را نشان می‌داد.

به عبارت دیگر شرکت اپل در فصل دوم سال مالی جاری با کاهش ۱۶.۳ درصدی فروش گوشی هوشمند خود در بازار جهانی مواجه شد. البته با این وجود شرکت اپل توانست پیش‌بینی‌های قبلی مرکز وال استریت را محقق کند.

apple stock down (1)

کارشناسان اقتصادی وال استریت پیش‌بینی کرده بودند در این دوره زمانی میزان فروش گوشی‌های اپل با کاهش ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۵۰.۷ میلیون دستگاه می‌رسد. وال استریت گفته بود میانگین قیمت هر آیفون فروخته شده در این دوره زمانی ۶۵۸ دلار است که البته این رقم برای اپل ۶۴۱ دلار محاسبه شد.

در مجموع اپل از این دوره زمانی سه ماهه موفق شد درآمدی بالغ بر ۵۰.۵۵ میلیارد دلار به دست آورد که این رقم از درآمد ۵۸ میلیارد دلاری مدت مشابه سال قبل کمتر بود. سود این شرکت برای فصل مذکور ۱۰.۵۲ میلیارد دلار یا به عبارت دیگر ۱.۹۰ دلار به‌ازای هر سهام محاسبه شد.

این اتفاقات سرمایه‌گذاران اپل را دلسرد کرد و در نهایت ارزش هر سهام اپل برای نخستین بار به ۹۷.۲۵ دلار رسید که این رقم کاهش ۷.۱۰ دلاری ارزش هر سهام اپل را نشان داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا