درخواست از دولت برای پیگیری مصادره اموال

موبنا -حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل بین‌الملل درباره مصادره ۲ میلیارد دلار از اموال مسدود شده ایران در آمریکا براساس حکم دیوان عالی این کشور، اظهار داشت: اقدام دولت آمریکا در مصادره ۲ میلیارد دلار اموال بلوکه شده ایران نشان‌دهنده خوی آمریکایی‌هاست که همیشه بدنبال غارت اموال ملت‌ها هستند و این یک نوع سرقت بانکی …

موبنا -حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل بین‌الملل درباره مصادره ۲ میلیارد دلار از اموال مسدود شده ایران در آمریکا براساس حکم دیوان عالی این کشور، اظهار داشت: اقدام دولت آمریکا در مصادره ۲ میلیارد دلار اموال بلوکه شده ایران نشان‌دهنده خوی آمریکایی‌هاست که همیشه بدنبال غارت اموال ملت‌ها هستند و این یک نوع سرقت بانکی است که تبعات حقوقی و بین‌المللی دارد.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها نمی‌توانند به سادگی اموال ایران را مصادره کنند و قطعاً اگر ایران اقدام حقوقی و بین‌المللی انجام دهد، اصل پول، سود و ضررش را خواهد گرفت.

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: اقدامات خصمانه آمریکا نشان دهنده آن است کسانی دلخوش کرده بودند که با برجام مسائل ما حل می‌شود، امروز فهمیدند این خواب و خیالی بیش نیست و آمریکا دست از خصومت با ایران برنداشته است؛ چه جمهوری خواهد بر سر کار باشد چه دموکرات.

کنعانی مقدم با تأکید براینکه دولت باید مصادره اموال ایران توسط آمریکا را در مجامع حقوقی و بین‌المللی پیگیری کند، یادآور شد: دولت می‌تواند این موضوع را در کمیته مربوط به برجام مطرح کند به عنوان اینکه آمریکایی‌ها به تعهدات خود عمل نمی‌کنند و خصوصاً در مسائل بانکی آنها اقداماتی کرده‌اند که اگر گشایش و اعتبارات باز می‌شد، ایران می‌توانست اموال خود را بانک‌های خارجی خارج کند که مورد دستبرد قرار نگیرد. از این جهت می‌توان گفت آمریکایی‌ها تخلف کرده‌اند.

 منبع: تسنیم 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا