انکار آزار زن جوان در پراید

موبنا -رسیدگی به این پرونده از صبح بیست و یکم خرداد ۹۳ به دنبال شکایت یک زن جوان به نام خاطره در دستور کار پلیس قرار گرفت. خاطره ۲۸ ساله گفت: «مهندس صنایع هستم و ساعت ۶ صبح در میدان پروین برای رفتن به محل کارم در خیابان استخر سوار یک پراید شدم که دو …

موبنا -رسیدگی به این پرونده از صبح بیست و یکم خرداد ۹۳ به دنبال شکایت یک زن جوان به نام خاطره در دستور کار پلیس قرار گرفت. خاطره ۲۸ ساله گفت: «مهندس صنایع هستم و ساعت ۶ صبح در میدان پروین برای رفتن به محل کارم در خیابان استخر سوار یک پراید شدم که دو سرنشین داشت.

در میان راه راننده به سمت اتوبان زین‌الدین رفت و چون به او اعتراض کردم، گفت اتوبان شلوغ است و به ناچار به این مسیر پیچیده است. می‌خواستم از ماشین پیاده شوم که راننده و سرنشین دیگر که لباس سربازی به تن داشت درها را قفل کردند. پسری که لباس سربازی به تن داشت به صندلی عقب آمد و با تهدید چاقو سرم را زیر صندلی برد. او و راننده در حوالی جاده تلو مرا آزار دادند و سپس از ماشین بیرون انداختند.»

به دنبال شکایت این زن، ردیابی دو پسر جوان آغاز شد و با شماره پلاکی که زن جوان در اختیار پلیس قرار داده بود، یک روز بعد راننده ۲۵ ساله به نام محمدباقر و دوست ۲۲ ساله‌اش به نام فرهود از سوی ماموران کلانتری ۱۴۶ حکیمیه بازداشت شدند.

آنها که منکر ربودن زن جوان بودند در تحقیقات بعدی به جرم‌شان اعتراف کردند. محمد گفت: «من و دوستم می‌خواستیم برای سفر، به شمال برویم. چون فرهود سرباز بود ساعت ۶ صبح به مقابل پادگان رفتم و او را سوار ماشین کردم. اما وقتی زن جوان را دیدم که منتظر تاکسی ایستاده وسوسه شدم. فکر آزار او به ذهنم رسید. به همین خاطر او را ربودیم و آزار دادیم.»

فرهود نیز جرمش را گردن گرفت. در این بین زن جوان اعلام رضایت کرد و دو پسر جوان با وثیقه سنگین آزاد شدند.

آنها دیروز در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست حسین اصغرزاده و با حضور دو مستشار و در غیاب شاکی پرونده پای میز محاکمه ایستادند.

در ابتدای این جلسه نماینده دادستان کیفرخواست را خواند و گفت: «با توجه به شکایت بدون قید و شرط شاکی از جنبه عمومی جرم برای دو متهم تقاضای کیفر دارم.»

سپس محمد پشت تریبون دفاع ایستاد و منکر آدم‌ربایی و آزار زن جوان شد. او گفت: «باور کنید من تحت فشار به این کار اعتراف کردم.»

او در تشریح جزئیات ماجرا گفت: «من و محمد می‌خواستیم به شمال سفر کنیم، اما چون پول کافی نداشتیم تصمیم گرفتیم چند ساعتی مسافرکشی کنیم. زن جوان را دربستی سوار ماشین کردیم، اما وقتی به مقصد رسیدیم او کرایه‌اش را نداد.

من هم او را تهدید کردم اگر کرایه ۱۵ هزار تومانی را نپردازد اجازه نمی‌دهم از ماشین پیاده شود. او با ما درگیر شد و ۱۵ هزار تومان به‌عنوان کرایه به من داد، اما تهدید کرد کار ما را تلافی می‌کند. او به دروغ ادعای آزار و اذیت را مطرح کرده و ما را به دردسر انداخته است.»

فرهود نیز خودش را بی‌گناه خواند و گفت: «محمد وقتی بازداشت شد به شیشه معتاد بود. او برای خلاص شدن از اداره آگاهی به دروغ گفت که به زن جوان تجاوز کرده است.»

در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد و با توجه به انکار متهمان و همچنین رضایت شاکی پرونده و عدول او از ادعای آزار و اذیت، دو پسر جوان را به جرم آزار و اذیت غیر از زنا به شلاق محکوم کرد.

 منبع: فرهیختگان 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا