امشب منچسترسیتی-رئال مادرید/ اپیزود اول جنگ یک میلیارد یورویی

موبنا -امشب شهر منچستر انگلستان، میزبان یکی از پرستاره ترین دیدارهای این فصل اروپا خواهد بود، جایی که سفید های مادرید و آبی های منچستر برای رسیدن به فینال برابر هم قرار می گیرند. قضاوت مسابقه امشب بر عهده جونیت چاکر از ترکیه است، داوری که نوسان زیادی داشته و در برخی بازی ها سوت …

موبنا -امشب شهر منچستر انگلستان، میزبان یکی از پرستاره ترین دیدارهای این فصل اروپا خواهد بود، جایی که سفید های مادرید و آبی های منچستر برای رسیدن به فینال برابر هم قرار می گیرند.

قضاوت مسابقه امشب بر عهده جونیت چاکر از ترکیه است، داوری که نوسان زیادی داشته و در برخی بازی ها سوت های عجیبی از او ثبت شده است.

مربیان کاملا متفاوت؛ پیرمرد کاربلد مقابل جوان پر انگیزه
در یک سوی میدان پیگرینی باتجربه حضور دارد که سابقه هدایت تیم حریف را نیز در کارنامه دارد و آخرین روزهای حضور خود در سیتی را پشت سر می گذارد و می داند در صورت راهیابی به فینال این رقابت ها کار بزرگ و به یاد ماندنی در تاریخ سیتی زن ها انجام داده است.

در سوی دیگر اما زیدان جوان حاضر است که تیم را در میانه فصل از بنیتز تحویل گرفت و موفق شد بار دیگر از رئال مادرید یک غول قدرتمند بسازد و این تیم را هم به رقابت قهرمانی لالیگا بازگرداند و هم به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا. زیدان که تجربه کمی در دنیای مربیگری دارد می داند که بازی در نیمه نهایی اروپا داستانش با بقیه بازی ها متفاوت است و امیدوار است تجربه بازیگری او در حساس ترین بازی های فوتبال در کنار علم مربیگری اش سفیدها را راهی میلان کند.

غایبین دو تیم

– سیتی زن ها در این مسابقه تنها یحیی توره را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت و حضور سانیا در این دیدار هنوز مشخص نیست.

– رئال مادرید به رغم اخبار نگران کننده هفته اخیر، هیچ غایبی ندارد و تنها حضور بنزما در ترکیب اولیه هنوز مشخص نیست.

رویارویی های پیشین دو تیم

این دو تیم قبلا تنها در دو دیدار برابر هم قرار گرفته اند که هر دوی این دیدارها در یک فصل و در دور گروهی سال ۱۴-۲۰۱۳ برگزار شد، جایی که تیم مورینیو در بازی رفت در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو با نتیجه ۳-۲ به برتری رسید. در آن دیدار برای رئال مارسلو، بنزما و رونالدو و برای سیتی ژکو و کولاروف گلزنی کردند. در دیدار برگشت اما بازی ۱-۱ مساوی شد و گل های دو تیم را بنزما و آگوئرو به ثمر رساندند. همچنین در بازی های پیش فصل نیز این دو تیم برابر هم بازی کردند که لوس بلانکوس با نتیجه ۴ -۱ بازی تدارکاتی را برد.

آماری جالب از دو تیم

– سیتی ۷ بازی است که در رقابت های مختلف نباخته است.

– رئال مادرید در ۸ بازی از ۱۰ بازی آخر خود در لیگ قهرمانان کلین شیت کرده .

– رئال ۶ بازی از ۷ بازی آخر خود در اروپا را برده است.

– مادرید در حالی راهی این دیدار می شود که تنها تیمی است که در ۷ فصل پیاپی بیش از ۱۰۰ گل در مسابقات لیگ های باشگاهی کشورهای اروپایی زده است.

– از دوران حضور پیگرینی در مادرید رونالدو، بنزما، په په، راموس، مارسلو و آربلوآ کماکان در رئال مادرید حضور دارند. از این جمع به جز آربلوا بقیه به میدان خواهند رفت.

– طبق ارزش گذاری ها ارزش ترکیب رئال مادرید نزدیک به ۵۶۰ میلیون یورو و ارزش ترکیب منچستر سیتی در حدود ۵۱۵ میلیون یورو می باشد تا قیمت ترکیب دو تیم بالای ۱ میلیارد یورو باشد.

 منبع: تابناک  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا