آیفون ۷ با کلید فیزیکی حساس به لمس و با قابلیت مقاومت در برابر آب همراه خواهد شد

موبنا -با نزدیک شدن به فصل تابستان و زمان رونمایی از نسل جدید آیفون در اواخر آن، شایعات در مورد آیفون ۷ اپل بیش از پیش افزایش پیدا می‌کند. آخرین شنیده‌ها که برگرفته از وب‌سایت‌های چینی است، نشان از این دارد که آیفون ۷ از وجود کلید فیزیکی حساس به لمس در پنل جلویی بهره …

موبنا -با نزدیک شدن به فصل تابستان و زمان رونمایی از نسل جدید آیفون در اواخر آن، شایعات در مورد آیفون ۷ اپل بیش از پیش افزایش پیدا می‌کند. آخرین شنیده‌ها که برگرفته از وب‌سایت‌های چینی است، نشان از این دارد که آیفون ۷ از وجود کلید فیزیکی حساس به لمس در پنل جلویی بهره خواهد برد. این موضوع باعث خواهد شد تا پنل جلویی این گوشی هوشمند کاملا یک‌دست به نظر برسد؛ چراکه آیفون‌ها از نسل اول خود، از وجود یک کلید فیزیکی مکانیکی بهره می‌برند که باید برای استفاده از آن، روی کلید فشار وارد کرد؛ حال آنکه کلید لمسی حساس به فشار، می‌تواند بر اساس لمس و فشار وارد شده، عمل کند. در کنار زیبایی، این قابلیت می‌تواند باعث ضد آب بودن این گوشی هوشمند شود.

انتظار می‌رود در صورت تحقق این موضوع، شاهد استفاده از عملکردی شبیه به موتور القایی مورد استفاده در مک‌بوک‌های اپل باشیم. در مک‌بوک‌های جدید اپل، این کمپانی فناوری ۳DTouch را به کار گرفته که حس فشرده شدن ترک‌پد از طریق لرزش به کاربر القاء می‌شود و خبری از پایین‌رفتن قسمت فشرده شده نیست. همچنین منابع چینی از احتمال عرضه‌ی این گوشی هوشمند در رنگ مشکی مات نیز حکایت می‌کنند. این رنگ تیره‌تر از رنگ خاکستری است که آیفون‌های اپل عرضه می‌شوند. به نظر می‌رسد آيفون ۷ نیز همچون آیفون ۵ اس از وجود رنگ مشکی بهره خواهد برد.

در ماه‌های اخیر احتمال ضد آب بودن آیفون ۷ چندین بار مطرح شده است. یکی از شروط اصلی تحقق این موضوع، تغییر ساختار فیزیکی کلید Home بود که در صورت استفاده از نمونه حساس به لمس، می‌توان تصور کرد که آیفون ۷ ضد آب خواهد بود. همچنین باید به حذف جک ۳.۵ میلی متری هدفون نیز اشاره کرد که می‌تواند قدم دیگری در مسیر اضافه شدن ویژگی ضد آب بودن و باریک‌تر شدن گوشی باشد.

تاکنون تصویری از پنل جلویی آیفون منتشر نشده، اما در تصاویر منتشر شده منتسب به پنل پشتی این گوشی می‌توان تغییرات در شیارهای تعبیه شده برای آنتن را به روشنی مشاهده کرد. همچنین شنیده‌ها گویای این موضوع است که شماری از آیفون ۷ پلاس‌های اپل با بهره‌گیری از دوربین دوگانه روانه‌ی بازار خواهند شد.

 منبع: زومیت | نویسنده: حسین خلیلی صفا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا