۶ موتورسوار مالزیایی از مسیر ایران به حج می‌روند

موبنا -به گزارش خبرگزاری رسمی مالزی (برناما) روز دوشنبه اعلام كرد ۶ مالزیایی برای انجام مناسك حج عمره سفر با موتورسیكلت را انتخاب كردند و انتظار می رود اول ژوئن (۱۲ خرداد) وارد مدینه در عربستان سعودی شوند. ‘عزمان بهارالدین’ رهبر ۵۷ ساله این كاروان كه تاكنون سه بار برای انجام مناسك حج به عربستان …

موبنا -به گزارش خبرگزاری رسمی مالزی (برناما) روز دوشنبه اعلام كرد ۶ مالزیایی برای انجام مناسك حج عمره سفر با موتورسیكلت را انتخاب كردند و انتظار می رود اول ژوئن (۱۲ خرداد) وارد مدینه در عربستان سعودی شوند.

‘عزمان بهارالدین’ رهبر ۵۷ ساله این كاروان كه تاكنون سه بار برای انجام مناسك حج به عربستان سفر كرده است، گفت كه از طریق تایلند، میانمار، هند، پاكستان، ایران و امارات متحده عربی به عربستان سعودی برای انجام حج عمره می روند.

این مسیر ۱۶ هزار كیلومتر است و نسبت به مسیرهای قبلی طی شده یكهزار و ۵۰۰ كیلومتر كوتاه تر است.

این موتورسواران قرار است این مسیر را ۴۰ روزه طی كنند، در حالی كه موتورسواران قبلی مسیر را ۵۷ روزه طی كرده اند.

‘راملی یوسف’ ۶۳ ساله و بازنشسته آموزش و پرورش و ‘عبدالكریم صالح’ ۶۴ ساله از تكاوران نیروهای مسلح مالزی نیز دو سال پیش با دوچرخه عازم مكه مكرمه و مدینه منوره از مسیر ایران شدند.
سفر این دوچرخه سواران مالزیایی سه ماه طول كشید.

بیش از یك میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از بیش از هشت میلیون و ۲۰۰ هزار نفری كه در سازمان حج مالزی ثبت نام كرده اند در انتظار رسیدن نوبت خود برای انجام مناسك حج هستند.

‘جمیل خیر باهاروم’ وزیر دفتر نخست وزیری مالزی پیش از این گفته بود متقاضیان حج واجب در مالزی كه پیش از این ثبت نام كرده اند با توجه به سهمیه ها برای مشرف شدن به حج باید ۵۰ سال صبر كنند.

 منبع: ایرنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا