شناسایی ۲۴۴۴ مبتلا به HIV در خوزستان تا پایان سال گذشته

موبنا -همایون امیری، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار، تعداد مبتلایان به HIV مثبت در پایان سال ۹۴ در استان خوزستان ۲۴۴۴ نفر بوده است؛ بدین ترتیب و در مقایسه با آمار پیش از آن که تعداد بیماران HIV مثبت استان در سال گذشته ۲۳۳۲ بوده، ۱۱۲نفر دیگر تا پایان سال به این ویروس مبتلا …

موبنا -همایون امیری، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار، تعداد مبتلایان به HIV مثبت در پایان سال ۹۴ در استان خوزستان ۲۴۴۴ نفر بوده است؛ بدین ترتیب و در مقایسه با آمار پیش از آن که تعداد بیماران HIV مثبت استان در سال گذشته ۲۳۳۲ بوده، ۱۱۲نفر دیگر تا پایان سال به این ویروس مبتلا شده‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر از ۲۴۴۴ نفری که در استان خوزستان به ویروس HIV آلوده هستند، ۶۰۹ نفر وارد مرحله ایدز شده‌اند و تحت درمان قرار دارند.

امیری افزود: همچنین از این تعداد، ۲۱۱۹ نفر مرد و ۳۲۵ نفر زن هستند و به این ترتیب ۸۷ درصد مبتلایان به HIV مثبت در خوزستان مرد و ۱۳ درصد زن هستند.

وی گفت: خوزستان در زمینه وضعیت شیوع بیماری HIV با رقم کشوری تفاوت چندانی ندارد، مهم‌ترین و بیشترین راه انتقال همچنان اعتیاد تزریقی گزارش می‌شود و تعداد راه انتقال رابطه محافظت‌نشده جنسی نیز در خوزستان در حال افزایش است.

مدیرگروه بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به قربانیان ایدز در خوزستان گفت: در این مدت مواردی بوده که بر اثر آلوده شدن به ویروس HIV جان خود را از دست داده‌اند؛ با این که درمان این بیماری قطعی نیست ولی مرکز بهداشت خوزستان درصدد است که با درمان ضدویروسی و حمایتی، زندگی این بیماران را به حالت عادی بازگرداند.

وی بیان کرد: توصیه می‌شود افرادی که رفتار یا برخورد پرخطری داشته‌اند که امکان ابتلا به ویروس HIV را فراهم کرده باشد، حتما به مراکز مشاور بهداشت مراجعه کنند.

امیری گفت: مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری جنب بیمارستان ابوذر اهواز برای بیماران مبتلا به HIV فعال است و خدمات مختلفی در زمینه مشاوره و آزمایش رایگان برای بیماران HIV مثبت، درمان و مراقبت رایگان این بیماران و خدمات مامایی به زنان در معرض خطر ارایه می‌دهد؛ این مرکز مشاوره ماهانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر مراجعه‌کننده دارد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا