اینتل ۱۲ هزار کارمندش را اخراج می‌کند

موبنا -اینتل چند روز پیش اعلام کرد که قصد دارد حدود ۱۱ درصد از کل نیروی کار خود را اخراج کند که این رقم معادل ۱۲ هزار نفر است. تعدیل نیروی یاد شده به دلیل برنامه اینتل برای تمرکز بیشتر بر روی بخش‌هایی است که رشد بیشتری داشته‌اند. از جمله این بخش‌ها می‌توان به مراکز …

موبنا -اینتل چند روز پیش اعلام کرد که قصد دارد حدود ۱۱ درصد از کل نیروی کار خود را اخراج کند که این رقم معادل ۱۲ هزار نفر است. تعدیل نیروی یاد شده به دلیل برنامه اینتل برای تمرکز بیشتر بر روی بخش‌هایی است که رشد بیشتری داشته‌اند. از جمله این بخش‌ها می‌توان به مراکز داده و اینترنت اشیاء اشاره کرد. شرکت یاد شده در مجموع از این دو بخش در سال گذشته توانسته ۲.۲ میلیارد دلار درآمد کسب کند که در واقع این رقم ۴۰ درصد درآمد کلی این شرکت است.

دلیل دیگر برای این کاهش نیرو، کاهش فروش بازار رایانه‌های رومیزی است. بر اساس اعلام گارتنر، عرضه جهانی محصولات مختلف PC نسبت به سال ۲۰۱۴ تا کنون حدود ۸ درصد کاهش داشته است.

درحالیکه تعداد بسیار زیادی از این ۱۲۰۰۰ نفر کارمند اینتل طی دو ماه آینده خبر برکناری از کار خود را دریافت خواهند کرد، اما برخی از این مشاغل تا اواسط سال ۲۰۱۷ نیز پابرجا خواهند بود و سپس کارمندان مشفول در این بخش از کار برکنار می‌شوند. شرکت اینتل انتظار دارد با این اقدام در سال جاری میلادی حدودا ۷۵۰ میلیون دلار در هزینه‌های خود صرفه جویی کند.

 منبع: زومیت |نویسنده: مجتبی بوالحسنی 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا