بنزین تهران سالم است

موبنا -نیره پیروزبخت با بیان اینکه نمونه‌برداری از بنزین هشت کلان‌شهر اصلی کشور انجام شده است، اظهار کرد: نمونه‌ها را برای آزمایش به آزمایشگاه‌های خود ارسال کردیم که بخش عظیمی از آن در آزمایشگاه بندرعباس است. وی با بیان اینکه نتایج آزمایشات در تهران کامل شده و محرمانه هم نیست، تصریح کرد: نمونه‌هایی که از …

موبنا -نیره پیروزبخت با بیان اینکه نمونه‌برداری از بنزین هشت کلان‌شهر اصلی کشور انجام شده است، اظهار کرد: نمونه‌ها را برای آزمایش به آزمایشگاه‌های خود ارسال کردیم که بخش عظیمی از آن در آزمایشگاه بندرعباس است.

وی با بیان اینکه نتایج آزمایشات در تهران کامل شده و محرمانه هم نیست، تصریح کرد: نمونه‌هایی که از پالایشگاه‌ها و جایگاه‌های سوخت تهران گرفته شده نتایج خوبی داشته و مشکل خاصی در آنها به جز در یک مورد وجود ندارد.

رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: نمونه‌های آزمایش شده از نظر میزان گوگرد، هیدرکربورها، آروماتیک‌ها، الفین و بنزن در شرایط استاندارد قرار داشتند و تنها در یک مورد به میزان بسیار کمی بنزن نمونه مورد نظر بالاتر از حد استاندارد بوده است؛ به طوری که برای مثال حد استاندارد بنزن در بنزین یک است که در این نمونه به ۱.۲ رسیده است.

وی با بیان اینکه مشکل نمونه مذکور خیلی نگران‌کننده نیست، اظهار کرد: ما در سال‌های گذشته و در زمان بحران شاهد آن بودیم که بنزن برخی از بنزین‌ها تا عدد پنج نیز بالا رفته است اما به هر حال این نمونه مربوط به یکی از جایگاه‌های سوخت شهر تهران است که نمی‌دانیم از کدام پالایشگاه بوده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه از این جایگاه بار دیگر نمونه‌برداری و آزمایش می‌کنیم، تصریح کرد: در عین حال این مورد را به وزارت نفت نیز اعلام می‌کنیم و تذکرات لازم را به آنها هم می‌دهیم. اما در عین حال در دولت کمیته‌ای برای بحث آلودگی هوا به ریاست معاون اجرایی رئیس‌جمهور تشکیل شده که همه دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله سازمان استاندارد وزارت نفت نیز در آن حضور دارند که ما نتایج بنزین را در این کمیته اعلام می‌کنیم تا وزارت نفت مشکل مربوطه را ریشه‌یابی و آن را حذف کند.

به گفته پیروزبخت، بقیه موارد همگی در حد استاندارد بودند و همین توقع برای هفت کلان‌شهر دیگر نیز می‌رود که به محض آماده شدن نتایج و تکمیل شدن آنها اعلام عمومی خواهد شد.

وی با بیان اینکه سعی می‌کنیم نتایج سایر کلان‌شهرها تا پایان اردیبهشت‌ماه اعلام شود، گفت: با توجه به زیاد بودن تعداد و پراکندگی نمونه‌های گرفته شده از این شهرها، جمع‌بندی آنها کمی زمان می‌برد از سوی دیگر کار اداره بندرعباس به دلیل همزمانی با روزهای پایانی سال در تراکم کاری قرار گرفت که باعث شد مجبور شویم برای مدتی کار را متوقف کنیم.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا