هر ۵ ازدواج در اسدآباد؛ یک طلاق!

موبنا -“مسعود بکایی” در جلسه کمیسیون ارتقاء امنیت اجتماعی شهرستان اسدآباد، با بیان اینکه سال گذشته ٢٣۵ مورد طلاق در شهرستان به ثبت رسیده است، افزود: همچنین یک هزار و ١٢١ مورد ازدواج در شهرستان اسدآباد ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال ۹۳، ۱۳.۵ درصد کاهش داشته است. وی با اشاره به افزایش …

موبنا -“مسعود بکایی” در جلسه کمیسیون ارتقاء امنیت اجتماعی شهرستان اسدآباد، با بیان اینکه سال گذشته ٢٣۵ مورد طلاق در شهرستان به ثبت رسیده است، افزود: همچنین یک هزار و ١٢١ مورد ازدواج در شهرستان اسدآباد ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال ۹۳، ۱۳.۵ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به افزایش ٣٣ درصدی ازدواج ‌هایی که در دوران عقد منتهی به طلاق شده‌اند نیز گفت: در سال گذشته ٧٩ مورد از ازدواج‌ها در دوران عقد در این شهرستان منتهی به طلاق شده و زندگی مشترکی آغاز نشده است.

بکایی میانگین متوسط زندگی مشترک در بین افراد مطلقه این شهرستان را ۶ سال اعلام کرد و افزود: بیشترین طلاق‌ها بین سنین ٢۵ تا ٢٩ سال در این شهرستان ثبت شده است.

وی ضمن ابراز نگرانی از این آسیب اجتماعی در شهرستان خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ریزی در رابطه با این امر میزان طلاق در شهرستان کاهش یابد.

وی علت اکثریت طلاق‌ها را اعتیاد، بیکاری، ناسازگاری اخلاقی، کاهش ایمان و استقلال وخودخواهی دانست و ادامه داد: به علت خصلت خودخواهی اکثریت زوجین جوان رضایت داده و تن به طلاق می‌دهند.

بکایی با تاکید بر افزایش آگاهی جوانان، ارائه الگوهای اخلاقی و شرعی، آشنایی هرچه بیشتر جوانان با آموزه‌های فرهنگی غنی اسلامی و افزایش فعالیت‌های فرهنگی با نقش‌آفرینی روحانیون و علما اظهار کرد: در کنار این برنامه‌ها ایحاد مراکز مشاوره‌ای قبل و بعد از ازدواج نیز در کاهش طلاق در بین جوانان موثر خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه معضل طلاق مشکلات بسیاری را برای جامعه، زنان و فرزندان طلاق از نظر عاطفی، اقتصادی و معیشتی به وجود می‌آورد، خاطرنشان کرد: سازمان‌های حمایتی باید به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشند.

فرماندار اسدآباد همچنین با تاکید بر راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در اسدآباد تصریح کرد: اورژانس اجتماعی در برخی موارد برای دانش‌آموزان و فرزندانی که دچار مشکل زندگی و مسائل اجتماعی سخت هستند، نیاز بوده که در شهرستان اسدآباد مجوز سازمانی تهران را لازم داریم.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا