خط و نشان کره‌شمالی برای مخبر سازمان ملل!

موبنا -«ری سو یونگ» وزیر امور خارجه کره شمالی در مصاحبه‌ با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: ما درهای کشورمان را به روی افرادی که علاقه دارند به این کشور بیایند و واقعیت را ببینند باز کرده‌ایم اما برای افرادی که قصد دارند وضعیت در کره شمالی را کاملا تحریف کنند، خطراتی وجود دارد. یکی از این …

موبنا -«ری سو یونگ» وزیر امور خارجه کره شمالی در مصاحبه‌ با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: ما درهای کشورمان را به روی افرادی که علاقه دارند به این کشور بیایند و واقعیت را ببینند باز کرده‌ایم اما برای افرادی که قصد دارند وضعیت در کره شمالی را کاملا تحریف کنند، خطراتی وجود دارد. یکی از این افراد که با استقبال گرمی روبه رو نخواهد شد مرزوقی داروسمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در خصوص وضعیت حقوق بشر در کره شمالی است.

داروسمان اخیرا در اظهارنظرهایی به صراحت درباره تغییر حکومت در پیونگ‌یانگ سخن گفته و آن را تنها راه حل وضعیت حقوق بشری این کشور دانسته است؛ موضعی که وی را به فردی ناخواسته در پیونگ‌یانگ تبدیل کرده است.

ری سو یونگ گفت: داروسمان فردی است که از نظر ما مرتکب جنایت‌های فجیع علیه مردم کره شده است و نمی‌توانم نسبت به امنیت او در سفر به کره به شما اطمینان دهم. ما به هیچ وجه نمی‌دانیم زمانی که داروسمان وارد کره شود مردم عادی کارهایی علیه این فرد انجام دهند یا خیر.

با این حال وی افزود: نمایندگان حقوق بشر اتحادیه اروپا که حامی قطعنامه‌ شورای حقوق بشر سازمان ملل بوده‌اند و کمیسیونر عالی حقوق بشر می‌تواند هر زمان که علاقه داشتند به کره بیایند. کره شمالی دائما با آنها در ارتباط است.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا