iOS 9 روی ۸۴ درصد از دستگاه‌ های اپل نصب شده است

موبنا -اپل در صفحه مخصوص توسعه دهندگان خود اعلام کرده که iOS 9 هم اکنون روی ۸۴ درصد از کل محصولاتی که این نسخه از سیستم‌عامل موبایلی شرکت یاد شده را پشتیبانی می‌کنند از جمله آیفون‌ها، آیپدها و آیپادها نصب شده است. این رقم باعث شده که از ماه فوریه تا به امروز شاهد رشد …

موبنا -اپل در صفحه مخصوص توسعه دهندگان خود اعلام کرده که iOS 9 هم اکنون روی ۸۴ درصد از کل محصولاتی که این نسخه از سیستم‌عامل موبایلی شرکت یاد شده را پشتیبانی می‌کنند از جمله آیفون‌ها، آیپدها و آیپادها نصب شده است. این رقم باعث شده که از ماه فوریه تا به امروز شاهد رشد ۷ درصدی در گسترش استفاده از iOS 9 باشیم. اگرچه این میزان افزایش چشمگیر به نظر می‌رسد اما باید گفت که برای رسیدن به این درصد دو ماه زمان صرف شده است. اگر iOS 9 با همین سرعت به رشد خود ادامه دهد می‌توانیم امیدوار باشیم که پیش از کنفرانس WWDC امسال، بیش از ۹۰ درصد محصولات اپل این نسخه را نصب کرده باشند.
c400d6e4-db4e-46e1-a95e-16371d7d1e47.jpg

به دلیل وجود باگ‌ها و مشکلات دیگر که در بروزرسانی‌های جدید iOS وجود دارد، احتمال می‌رود میزان رشد استفاده از نسخه‌های جدید این سیستم‌عامل کمی کاهش داشته باشد. این موضوع بخصوص در مورد iOS 9.3 بسیار حائز اهمیت جلوه می‌کند چراکه پیش از انتشار اصلاحیه رفع این مشکلات، باعث ایجاد مشکلات کرش کردن (Crash) در آیفون‌های جدید و آیپدهای قدیمی می‌شد. همچنین برخی کاربران که هنوز از محصولات قدیمی‌تر اپل استفاده می‌کنند به دلیل چنین نگرانی‌هایی از نصب iOS 9 خودداری کرده‌اند که همین عامل یکی از دلایلی است که باعث شده این نسخه از سیستم عامل موبایلی اپل بر روی همه محصولات این شرکت نصب نشود.

اپل در ارائه پشتیبانی از دستگاه‌های قدیمی تعهد خاص خود را دارد و هم اکنون iOS 9 نسبت به رقیب اصلی خود یعنی اندروید ۶ مارشمالو بسیار بهتر عمل کرده است. نسخه جدید سیستم عامل اندروید تا تاریخ ۴ آوریل ۲۰۱۶ تنها روی ۴.۶ درصد از کل دستگاه‌های مجهز به اندروید نصب شده است. مشکل اساسی اینجا است که با عرضه نسخه جدید سیستم عامل موبایلی گوگل، هر شرکت باید آن را به صورت جداگانه و برای دستگاه‌های تولیدی خود آماده و بهینه سازی کند. همین عامل باعث می‌شود از زمان انتشار نسخه جدید اندروید تا دریافت آن توسط گوشی‌های کاربران زمان طولانی‌تری سپری شود. مشکل یاد شده همچنین باعث شده تا تعداد بسیار کمی از کاربران این پلتفرم بتوانند از جدیدترین وصله‌های امنیتی و امکانات اضافه شده بهره ببرند.

اگرچه شرکت‌هایی نظیر سامسونگ و ال‌جی سرعت بسیار خوبی در ارائه بروزرسانی‌های ماهانه امنیتی برای دستگاه‌های جدید خود دارند، با این‌حال باز هم بسیاری از شرکت‌های تولید کننده محصولات اندرویدی چنین رویکردی را ندارند. در حال حاضر تنها راه برای نصب سریع نسخه‌های جدید سیستم‌عامل اندروید استفاده از دستگاه‌های سری نکسوس است که روی آن‌ها اندروید خام نصب می‌شود. البته نسخه خالص اندروید برای بسیاری از کاربران چندان خوب بنظر نمی‌رسد و بنابراین این نسخه را نمی‌توان مناسب همه افراد دانست.

 منبع: زومیت| نویسنده: مجتبی بوالحسنی 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا