کشته شدن فرمانده ارشد گروه احرار الشام در ادلب سوریه

موبنا -به گزارش اسکای نیوز عربی، دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که ماجد حسین الصادق فرمانده ستاد احرار الشام به همراه سه تن دیگر از این گروه در پی یک حمله انتحاری که مقر آن‌ها در حومه ادلب را هدف قرار داد، کشته شدند. به همراه سه تن از نیروهای این گروه در …

موبنا -به گزارش اسکای نیوز عربی، دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که ماجد حسین الصادق فرمانده ستاد احرار الشام به همراه سه تن دیگر از این گروه در پی یک حمله انتحاری که مقر آن‌ها در حومه ادلب را هدف قرار داد، کشته شدند.

به همراه سه تن از نیروهای این گروه در یک عملیات انتحاری در حومه شهر ادلب کشته شده است.

ماجد حسین که از افسران جدا شده از ارتش سوریه بود پست‌های مختلفی را در اختیار داشته و یکی از رهبران اصلی جریان‌های افراط گرا در سوریه محسوب می‌شود.

به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه فردی ناشناس که سوار بر یک موتورسیکلت بود در کنار مقر این گروه با کمربند انفجاری خود در میان جمعی از اعضای احرار الشام منفجر کرد. در این حمله انتحاری تعدادی نیز به شدت زخمی شدند.

احرار الشام یکی از اصلی‌ترین گروه های مخالف نظام سوریه است که مسکو و دمشق این آن را تروریستی می‌دانند اما از حمایت‌های عربستان و ترکیه برخوردار است.

این گروه در سال ۲۰۱۱ تأسیس شد و در کنار جبهه النصره، شاخه القاعده در سوریه جزو ائتلاف جیش الفتح هستند و کنترل کامل استان ادلب را در دست دارند.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا