زن و مردهای جوان در دام زوج شیاد

موبنا – وقتی گروهی از زنان و مردان فریب‌خورده با ادعاهای مشابهی گفتند با ثبت‌نام در یک سایت اجتماعی برای یافتن کار در دام کلاهبرداران افتاده‌اند، تیم ویژه‌ای در پلیس سایبری وارد عمل شد. سرهنگ محمد اقبالی، رئیس پلیس فتای استان البرز گفت: تجسس‌ها روی سایت کاریابی مشخص کرد که آن سایت جعلی بوده و …

موبنا – وقتی گروهی از زنان و مردان فریب‌خورده با ادعاهای مشابهی گفتند با ثبت‌نام در یک سایت اجتماعی برای یافتن کار در دام کلاهبرداران افتاده‌اند، تیم ویژه‌ای در پلیس سایبری وارد عمل شد.

سرهنگ محمد اقبالی، رئیس پلیس فتای استان البرز گفت: تجسس‌ها روی سایت کاریابی مشخص کرد که آن سایت جعلی بوده و صاحبانش با مشخصات جعلی اجازه راه‌اندازی آن را گرفته‌اند.

کارآگاهان با بررسی‌های بیشتر و استفاده از ظرفیت‌های علمی کلاهبرداران واقعی را شناسایی و با پیدا کردن خانه آنها با دستور قضایی آنان را که زوج جوانی به نام‌های ناصر و لیلا بودند دستگیر کردند و با اعترافاتشان پرده از جزئیات سرنوشت ۳ هزار فریب‌خورده برداشتند.

این مقام پلیسی گفت: این زن و مرد به کمین جویندگان کار می‌نشستند و در این مدت توانسته‌اند ۳ هزار زن و مرد را در سراسر کشور اغفال کنند و پول بادآورده‌ای به جیب بزنند.

سرهنگ اقبالی گفت: زوج کلاهبردار با معرفی سایت خود با عنوان اشتغالزایی در ابتدا از طعمه‌هایشان ۱۵۰ هزار ریال برای دریافت سی‌دی آموزشی می‌گرفتند و بعد از مدتی از آنها برای دراختیار گرفتن اجناس برای بسته‌بندی یک و نیم میلیون تومان می‌گرفتند تا اینکه کاربران متوجه می‌شدند که ادعای آنها کاملاً دروغ بوده و اغفال شده‌اند.

وی در ادامه به این موضوع هم اشاره کرد که زوج شیاد وقتی شکست خود را در برابر پلیس دیدند با پیشنهاد رشوه به افسر پرونده سعی کردند مسیر بررسی پرونده را تغییر دهند که پلیس وظیفه‌شناس چنین پیشنهادی را به مقام ارشد گزارش کرد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۳ هزار کاربر هدف اغفال این زوج کلاهبردار شناسایی شده‌اند که ۳۰۰ نفر از آنها یک و نیم میلیون تومان به ناصر و لیلا پرداخت کرده‌اند.

بنابر این گزارش، ناصر یک پرونده کلاهبرداری دیگر در سابقه کیفری خود دارد. وی مدرک دیپلم دارد، لیلا نیز مدرک لیسانس داشته و ۲۹ ساله است.

رئیس پلیس فتای استان البرز در پایان از کاربرانی که به این طریق تحت کلاهبرداری قرار گرفتند خواست هرچه سریعتر به اداره پلیس فتا مراجعه کنند. وی در عین حال با هشدار به کلاهبرداران فضای مجازی از مردم خواست با دقت بیشتر و توجه به نکات ضروری استعلام از سایت‌ها نسبت به همکاری با آنها اقدام کنند.

 منبع:ایران  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا