اختلالات فرکانسی موبایل ایران و آذربایجان کاهش می یابد

موبنا – محمود واعظی که برای دیدار با مقامات جمهوری آذربایجان در این کشور به سر می‌برد در آخرین دیدار خود با رامین قلی زاده وزیر ارتباطات و فناوری های نوین جمهوری آذربایجان گفتگو کرد. وی در این دیدار موضوعات مرتبط با افزایش همکاریهای دو کشور ایران و آذربایجان در حوزه ارتباطات، ماهواره، پست و …

موبنا – محمود واعظی که برای دیدار با مقامات جمهوری آذربایجان در این کشور به سر می‌برد در آخرین دیدار خود با رامین قلی زاده وزیر ارتباطات و فناوری های نوین جمهوری آذربایجان گفتگو کرد.
وی در این دیدار موضوعات مرتبط با افزایش همکاریهای دو کشور ایران و آذربایجان در حوزه ارتباطات، ماهواره، پست و پست بانک را مطرح کرد.
همچنین در این دیدار طرفین با توجه به اهمیت فناوری اطلاعات و جایگاه آن در جهان و توسعه کشورها، بر ضرورت افزایش ارتباطات دو کشور و ایجاد امنیت در این بخش تاکید کردند و خواستار تبادل نشست های کارشناسی در حوزه های مختلفی چون فناوری اطلاعات، پست و پست بانک شدند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان با ارائه گزارشی از ظرفیتهای علمی و پژوهشی جمهوری اسلامی ایران در حوزه های IT و ICT و همچنین همکاریهای فضایی و ماهواره‌ای، آمادگی کشور را با توجه به اراده مسئولان عالی رتبه دو کشور در توسعه روابط، اعلام کرد و خواستار همکاری نزدیک و تبادل تجربیات و دستاوردهای دو کشور شد.
واعظی با اشاره به موضوع اختلالات فرکانسی دو کشور در زمینه تلفن همراه، صدا و تصویر و رادیو و تلویزیون گفت: با توجه به توافقات صورت گرفته این تداخلات مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد با حضور کارشناسان دو کشور، این اختلالات را به حداقل ممکن کاهش دهیم.
وی خاطرنشان کرد: از جمله راههای تبادل تجربیات و توانمندی های دو کشور، شرکت در نمایشگاههای تخصصی حوزه فناوری اطلاعات است که سالانه در هر دو کشور برگزار می شود و باید بخش خصوصی در جهت ورود به بازارهای یکدیگر بیشتر تلاش کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا