ساخت تصادفی باتری‌هایی که ۴۰۰ برابر بیشتر عمر می‌کنند

موبنا -به گزارش پاپیولار ساینس، اما محققان دانشگاه UC Irvine به طور تصادفی روش بهتری برای ساخت باتری های قدرتمند را شناسایی کرده اند که عمرشان ۴۰۰ برابر بیشتر از باتری های عادی لیتیومی است. آنان به جای لیتیوم از سیم های نانوی طلا برای ذخیره سازی الکتریسیته استفاده کرده و متوجه شده اند که …

موبنا -به گزارش پاپیولار ساینس، اما محققان دانشگاه UC Irvine به طور تصادفی روش بهتری برای ساخت باتری های قدرتمند را شناسایی کرده اند که عمرشان ۴۰۰ برابر بیشتر از باتری های عادی لیتیومی است.

آنان به جای لیتیوم از سیم های نانوی طلا برای ذخیره سازی الکتریسیته استفاده کرده و متوجه شده اند که سیستم های مجهز به چنین باتری هایی بسیار بیشتر از سیستم های مجهز به باتری های عادی شارژ نگه می دارند. به گونه ای که تعداد شارژ مفید باتری های یاد شده از چندهزار بار به ۲۰۰ هزار بار افزایش یافت.
fig7-sem_shell_loss
نکته جالب این است که محققان هنوز به علت این امر پی نبرده اند. ولی به هر حال این کشف موجب خرسندی آنها شده است. به خصوص که باتری های لیتیومی به شدت قابل احتراق و حساس به دما هستند.

سیم های نانوی طلای به کار گرفته شده در این باتری ها ضخامتی در حد یک باکتری داشته، در اکسید منگنز پوشش داده شده و با لایه ای از ژل الکترولیت مورد حفاظت قرار گرفته اند. تعامل این ژل با پوشش اکسید فلزی از زنگ زدن و خوردگی آن جلوگیری می کند. هنوز مشخص نیست آیا برنامه ای برای عرضه تجاری این نوع باتری در سال های آینده وجود دارد یا خیر.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا