آنالیز داوری دیدار سرخ آبی‌ها برابر حریفان اهوازی

موبنا -جعفر خوشرو، عملکرد مهدی سید علی داور دیدار استقلال اهواز و پرسپولیس و علیرضا فغانی داور دیدار استقلال و فولاد را مورد بررسی قرار داد. نظرات کارشناسی خوشرو را در ادامه می‌خوانید: اسقلال اهواز – پرسپولیس سیدعلی از نظر جسمانی آماده به نظر می‌رسید. او در ضربات ایستگاهی به درستی جایگیری کرد ولی باید …

موبنا -جعفر خوشرو، عملکرد مهدی سید علی داور دیدار استقلال اهواز و پرسپولیس و علیرضا فغانی داور دیدار استقلال و فولاد را مورد بررسی قرار داد. نظرات کارشناسی خوشرو را در ادامه می‌خوانید:

اسقلال اهواز – پرسپولیس

سیدعلی از نظر جسمانی آماده به نظر می‌رسید. او در ضربات ایستگاهی به درستی جایگیری کرد ولی باید بداند فاصله صحیح، نزدیکی به بازی نیست.

کمک اول او در دقیقه ۲۲ به درستی خطای هند علیپور را گرفت و باید به دلیل رفتار ناشایست (گول زدن داور) اخطار می‌گرفت که اینچنین نشد.

دقیقه ۲۹ بازی رضاییان به دلیل تمارض کردن بدرستی از طرف داور اخطار گرفت.

دقیقه ۳۲ در محوطه جریمه استقلال روی بنگر خطا شد که داور تشخیص خطا نداد و تبدیل به ضد حمله شد و یک پنالتی به نفع پرسپولیس گم شد و نهایتا بدلیل آسیب دیدگی در دقیقه۴۰ مجبور به ترک زمین بازی شد. سیدعلی در شجاعت چه نمره‌ای به خودش خواهد داد؟

دقیقه ۳۵ شماره ۲۰ از تیم استقلال به دلیل برخورد خطرناک باید اخطار می‌گرفت که این چنین نشد.

گل پرسپولیس در دقیقه ۶۶ صحیح بود.

سیدعلی خیلی تلاش کرد که جو خوبی در استادیوم برقرار باشد و به همین دلیل مرتب از برگزارکننده بازی استمداد می‌طلبید، در حالیکه نظم و انضباط به عهده نیروی انتظامی است ولی متاسفانه بارها و بارها بازی به دلیل بی انضباطی تماشاچیان متوقف شد.

خطای واضح و آشکار اسلامی در محوطه جریمه داور را مجبور کرد یک ضربه پنالتی به سود پرسپولیس اعلام کند و این ضربه منجر به گل دوم پرسپولیس شد.

اسقلال – فولاد

فغانی نشان داد هرگاه سوت می‌زند در حال برگزاری کلاس آموزش داوری است.

حضور به موقع در صحنه‌ها، فاصله کم با اتفاقات‌، توانایی و قدرت تصمیم‌گیری صحیح و بموقع، جایگیری و بازی خوانی فوق العاده توانسته او را از سایرین داوران در آسیا متمایز کند.

قطعه پازل گمشده در قضاوت او تجربه بود و اینک با حضور مداوم او در مسابقات حساس فرامرزی بدست آمده است.

دقیقه ۳۵ به درستی به بازیکن شماره۱۵ فولاد به دلیل رفتار ناشایست اخطار داد.

دقیقه ۴۸ شماره ۲۵ فولاد و ۸۸ استقلال برخورد سر به سر داشتند و داور به درستی و سریع اقدام به قطع بازی و احضار کادر پزشکی کرد.

فغانی مثل گذشته در اخطار دادن مصلحت اندیشی نکرد و در دقیقه ۶۳ به درستی به شماره ۱۱ استقلال اخطار داد.

دقیقه ۷۲ کمک داور به درستی گل فولاد را آفساید و مردود اعلام کرد .

میرزابیگی هنوز از عادت بد خود در خصوص دخالت در امر داوری دست بر نداشته است و در دقیقه ۸۰ بازی اعلام خطا کرد که نظر داور اینگونه نبود.

فغانی باید نسبت به انتخاب کمک داورانش از سوی کمیته داوران حساسیت بیشتری نشان دهد.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا