PS4 چهار هزار پیکسلی جدید سونی با نام NEO عرضه می‌شود

موبنا، میثم لطفی – بر اساس اطلاعاتی که منابع آگاه در اختیار مرکز Giant Bomb قرار دادند گفته شد مدل جدید این کنسول بازی با قابلیت پخش تصاویر با کیفیت ۴ هزار پیکسلی با نام NEO عرضه خواهد شد. مهم‌ترین تفاوت میان مدل کنونی کنسول بازی PS4 و مدل NEO استفاده از پردازنده مرکزی و …

موبنا، میثم لطفی – بر اساس اطلاعاتی که منابع آگاه در اختیار مرکز Giant Bomb قرار دادند گفته شد مدل جدید این کنسول بازی با قابلیت پخش تصاویر با کیفیت ۴ هزار پیکسلی با نام NEO عرضه خواهد شد.

مهم‌ترین تفاوت میان مدل کنونی کنسول بازی PS4 و مدل NEO استفاده از پردازنده مرکزی و گرافیکی قوی‌تر است که با توان بیشتر کار می‌کند و پهنای باند حافظه را نیز ارتقا می‌دهد. دیگر مشخصه‌های این دو دستگاه تقریبا یکسان است.

playstation-4-20th-anniversary-4513.0.0

برای مدل جدید این کنسول بازی پردازنده ۸ هسته‌ای Jaguar CPU در نظر گرفته شده است که هر هسته آن با توان ۲.۱ گیگاهرتز فعالیت می‌کند و این در حالی است که هسته‌های پردازنده مدل کنونی کنسول PS4 توان ۱.۶ گیگاهرتزی دارند.

برای این محصول جدید پردازنده گرافیکی AMD GPU با توان ۹۱۱ مگاهرتز، رم ۸ گیگابایتی GDDR5 در نظر گرفته شده است که پهنای باند حافظه را به ۲۱۸ گیگابایت در ثانیه می‌رساند. پهنای باند حافظه مدل کنونی این کنسول بازی ۱۷۶ گیگابایت در ثانیه محاسبه می‌شود.

شرکت سونی نیازمند آن است که توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی محصولات جدید خود را برای هر دو مدل PS4 و NEO توسعه دهند تا از این طریق عموم کاربران به آخرین بازی‌ها دسترسی داشته باشند.

دکمه بازگشت به بالا