عرضه نخستین هارددیسک جهان با حافظه داخلی ۹۶ ترابایت

موبنا، میثم لطفی – متخصصانی که در حوزه ویدیو فعالیت می‌کنند نیازهای متفاوتی دارند و به خصوص مراکزی که در عرصه تهیه فیلم تخصص دارند، حافظه بیشتری لازم دارند. شرکت LaCie به تازگی هارددیسکی را با نام ۱۲big Thunderbolt 3 ارایه کرده است که می‌تواند نیاز همه کاربران جهانی برای ذخیره اطلاعات را برطرف کند. …

موبنا، میثم لطفی – متخصصانی که در حوزه ویدیو فعالیت می‌کنند نیازهای متفاوتی دارند و به خصوص مراکزی که در عرصه تهیه فیلم تخصص دارند، حافظه بیشتری لازم دارند. شرکت LaCie به تازگی هارددیسکی را با نام ۱۲big Thunderbolt 3 ارایه کرده است که می‌تواند نیاز همه کاربران جهانی برای ذخیره اطلاعات را برطرف کند.

این هارددیسک با حافظه داخلی ۹۶ ترابایت ساخته شده است و می‌تواند سرعت ارسال و دریافت اطلاعات را به حداکثر برساند.

lacie-96tb-hard-drive-big-9

هارددیسک ۱۲big در اصل از کنار هم قرار گرفتن ۱۲ حافظه مجزا ساخته شده است که سرعت آنها ۷۲۰۰ دور در دقیقه می‌بایشد و هر یک از آنها می‌توانند به صورت مجزا هم مورد استفاده قرار بگیرند. این هارددیسک حافظه کَش (Cache) با ظرفیت ۲۵۶ مگابایت را در خود جا داده است که می‌تواند به صورت مداوم  و شبانه‌روزی مورد استفاده قرار بگیرد.

lacie-96tb-hard-drive-big-1

در قسمت جلوی این هارددیسک یک چراغ LED نصب شده است که نحوه فعالیت هر یک از این ۱۲ بخش را به صورت مجزا به نمایش می‌گذارد و از دیگر امکانات به کار رفته می‌توان به چهار فن حرارتی برای خنک نگه داشتن دستگاه اشاره کرد.

این هارددیسک سیستم کنترلی RAID را در اختیار گرفته است که به کمک آن اطلاعات را از طریق سیستم ارتباطی Thunderbolt انتقال می‌دهد. سرعت ارسال اطلاعات در این هارددیسک ۲۶۰۰ مگابایت در ثانیه و سرعت دریافت اطلاعات در آن ۱۷۰۰ مگابایت در ثانیه است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا