گزارش فوربز از میلیاردرهای عرب

موبنا – عربستان سعودی باردیگر در صدر لیست میلیاردرهای جهان عرب نشریه فوربز با مجموع سرمایه ۳۴.۶ میلیارد دلار قرار گرفت. امارات متحده عربی در رده دوم با سرمایه ای ۱۹.۷ میلیارد دلاری قرار دارد و این در حالی است که سرمایه کلی مصر تنها ۱۴.۲ میلیارد دلار برآورد شده است. با وجود تمرکز میلیاردرها …

موبنا – عربستان سعودی باردیگر در صدر لیست میلیاردرهای جهان عرب نشریه فوربز با مجموع سرمایه ۳۴.۶ میلیارد دلار قرار گرفت. امارات متحده عربی در رده دوم با سرمایه ای ۱۹.۷ میلیارد دلاری قرار دارد و این در حالی است که سرمایه کلی مصر تنها ۱۴.۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

با وجود تمرکز میلیاردرها در منطقه خلیج فارس، لبنان با در اختیار داشتن ۷ تن از بانوان میلیاردر در میان کشور های عربی، در حال حاضر یکی از قدرت های برتر در سطح بین المللی از نظر ثروت به شمار می رود. در امارات متحده عربی، عمان و قطر نیز پنج بانوی میلیاردر جدید حضور دارند. شاهزاده عربستان ولید بن طلال با وجود کاهش ۲۰ درصدی ثروتش در سال گذشته، هنوز هم در صدر میلیاردر های عرب قرار دارد.

از سوی دیگر خانواده اولایان از عربستان با ثروت ۸ میلیارد دلاری خود به عنوان ثروتمند ترین خانواده منطقه شناخته می شوند. به دنیال آن خانواده الشایه در کویت با ثروت ۵ میلیارد دلاری در رده دوم قرار دارند. این در حالی است که خانواده الخرافی در کویت با سرمایه ای معادل خانواده الشایه در رده سوم قرار گرفته است.

در جایگاه چهارم و پنجم نیز به ترتیب خاندان ابو داوود سعودی با ۴.۴ میلیارد دلار سرمایه و خاندان ال-عجلان با ۲.۶ میلیارد دلار قرار دارند.

شماره آوریل مجله فوربز، سال ۲۰۱۵ را سالی بی سابقه برای میلیاردر های سراسر جهان از جمله خاورمیانه اعلام کرده است. بانوان میلیاردر عربی در سال ۲۰۱۶ شاهد افتی ۲۳.۸ درصدی در سرمایه خود نسبت به سال ۲۰۱۵ بوده اند. ۱۲ مورد از ۱۵ خانواده ثروتمند نخست لیست، از عربستان سعودی هستند.

فهد حریری به عنوان جوان ترین میلیاردر عرب با ثروت ۱.۲ میلیارد دلار شناخته می شود. وی جوان ترین پسر رفیق حریری نخست وزیر پیشین لبنان است.

گفتنی است فوربز، شرکت رسانه‌ای و مجله آمریکایی است، که در سال ۱۹۱۷ توسط بی. سی. فوربز تاسیس شد.امروزه مجلهٔ فوربز هر دو هفته یک بار منتشر می‌شود و یکی از مشهورترین مجله‌های اقتصادی آمریکا و جهان بشمار می‌آید. مهم‌ترین رقبای فوربز، مجلهٔ فورچون و بلومبرگ بیزنس‌ویک می‌باشند. شرکت فوربز هم‌اکنون متعلق به خانواده فوربز است.(ویکی پدیا)

 منبع: پول نیوز | نویسنده: مازیار دانیالی 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا