کارت مهارت کارگران ساختمانی الکترونیکی شد

موبنا – محمد امین سازگارنژاد، از ابلاغ دستورالعمل تمدید و تعویض پروانه مهارت کارگران ساختمانی خبر داد و گفت: با ابلاغ این دستورالعمل تمام پروانه‌های مهارت ساختمانی قدیمی از حالت کاغذی به کارت الکترونیکی تبدیل می شوند و تعویض آنها تنها از طریق تفاهم‌نامه‌ای که با دفاتر پیشخوان دولت و ادارات کل پست منعقد می‌شود، …

موبنا – محمد امین سازگارنژاد، از ابلاغ دستورالعمل تمدید و تعویض پروانه مهارت کارگران ساختمانی خبر داد و گفت: با ابلاغ این دستورالعمل تمام پروانه‌های مهارت ساختمانی قدیمی از حالت کاغذی به کارت الکترونیکی تبدیل می شوند و تعویض آنها تنها از طریق تفاهم‌نامه‌ای که با دفاتر پیشخوان دولت و ادارات کل پست منعقد می‌شود، امکانپذیر خواهد بود.

به گفته رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور این کار به منظور تسریع در خدمت رسانی به کارگران ساختمانی و جلوگیری از هر گونه تخلف و حذف واسطه‌ها انجام گرفته است.

وی همچنین از کارگران ساختمانی خواست تا برای ثبت نام یا تعویض پروانه مهارت تنها به دفاتر پیشخوان یا باجه‌های پستی مراجعه کنند و تاکید کرد که به معرفی‌نامه هیچ مرجع یا واسطه‌هایی نظیر تعاونی ها و تشکل‌های کارگری نیازی نیست.

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در ادامه نقطه هدف اشتغال در کشور را تربیت کارگران ماهر و دارای صلاحیت حرفه‌ای دانست.

سازگارنژاد با اشاره به رویکرد وزارت کار مبنی بر حفظ اشتغال موجود از برنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای پایداری مشاغل و حفظ شاغلان بازار کار خبر داد.

وی همچنین با تاکید بر ارتقای کیفی آموزشهای ارائه شده به متقاضیان بیمه بیکاری افزود: با توجه به ضرورت افزایش بهره‌وری در بخش های مختلف تامین اجتماعی، تجهیز مراکز آموزشی و ارائه هدفمند مهارتهای منتهی به شغل از جمله اولویت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است.

 منبع: ایسنا 

دکمه بازگشت به بالا