خودروهای بی ام و با دوربین GoPro و گوشی آیفون یکپارچه می‌شوند

موبنا – قابلیت جدید یکپارچه سازی خودرو با دوربین GoPro به تازگی توسط کمپانی بی ام و عرضه شده است. اما از تابستان امسال این سیستم یک بروزرسانی جدید نیز به خود خواهد دید و آن قابلیت ارسال و نمایش تصاویر به گوشی‌های آیفون با استفاده از نرم افزار M Laptimer است. این قابلیت جدید …

موبنا – قابلیت جدید یکپارچه سازی خودرو با دوربین GoPro به تازگی توسط کمپانی بی ام و عرضه شده است. اما از تابستان امسال این سیستم یک بروزرسانی جدید نیز به خود خواهد دید و آن قابلیت ارسال و نمایش تصاویر به گوشی‌های آیفون با استفاده از نرم افزار M Laptimer است.

این قابلیت جدید به رانندگان این امکان را می‌دهد تا همزمان به تصاویر و زمان ثبت یک دور در پیست دسترسی داشته باشند. البته نرم افزار مورد استفاده در بی ام و از تعدادی از امکانات جذابی که شورلت در مدل‌های کوروت و کامارو عرضه می‌کند بی‌بهره است. سیستم Performance Data Recorder مورد استفاده‌ی جنرال موتورز را می‌توان از بهترین‌ انواع موجود در بازار عنوان کرد.

در حال حاضر امکان کنترل دوربین GoPro از طریق سیستم iDrive بی ام و وجود دارد ولی با بهینه‌سازی جدید، کار با این سیستم بسیار ساده‌تر خواهد شد. در نسخه‌ی بهینه سازی شده‌ی این سامانه به محض فعال کردن M Laptimer در گوشی همراه کاربر، دوربین عملیات ضبط را آغاز می‌کند. ویدیوی ضبط شده نیز در حافظه‌ی تلفن همراه ذخیره می‌شود، البته انتقادی که در این بخش وارد است ذخیره شدن ویدیو با وضوح پایین‌تر در داخل تلفن است. راننده می‌تواند اطلاعات رانندگی خود را در بخش بالایی صفحه‌ی تلفن همراه و فیلم را نیز در بخش پایینی آن مشاهده کند.

M Laptimer

نرم افزار M Laptimer اطلاعاتی از قبیل میزان گاز دادن، سرعت، شدت ترمزگیری، زاویه‌ی فرمان، دور موتور، میزان سوخت، میزان شتاب جی، دمای محیط، تعداد دورها و حتی بهترین زمان ثبت شده را نیز به نمایش می‌گذارد.

امیدواریم که این سیستم بتواند روزی کارایی خود را در حد Performance Data Recorder جنرال موتورز ارتقا دهد. کاربران برای استفاده از این سیستم یکپارچه‌سازی بی‌ام‌و تنها به یک دوربین GoPro مدل HERO3 و بالاتر، اپلیکیشن M Laptimer روی گوشی آیفون و یک مدل از خودروهای بی‌ام‌و که قابلیت اتصال به لپ تایمر را داشته باشد در کنار مقداری مهارت رانندگی برای ثبت بهترین زمان در پیست، احتیاج خواهند داشت.

پس از آن می توانند با ضبط اطلاعات و تصاویر از خودروی خود آن را با دوستان به اشتراک گذاشته و به تحلیل آنها بپردازند.

 منبع: زومیت |نویسنده: حسین ریاحی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا