با این تراشه سرعت وای فایتان دو برابر می شود + عکس

موبنا – اين كشف بر اساس يك نوآوري، معروف به ‘مدارهاي راديويي يكپارچه دوطرفه’ نانو مقياس ابداع شده است. اين مدار به طور همزمان و با استفاده از يك فركانس، مي تواند ارسال و دريافت را انجام دهد كه اين موضوع توانايي مدار را دو برابر مي كند. ارسال و دريافت همزمان و با يك …

موبنا – اين كشف بر اساس يك نوآوري، معروف به ‘مدارهاي راديويي يكپارچه دوطرفه’ نانو مقياس ابداع شده است. اين مدار به طور همزمان و با استفاده از يك فركانس، مي تواند ارسال و دريافت را انجام دهد كه اين موضوع توانايي مدار را دو برابر مي كند. ارسال و دريافت همزمان و با يك فركانس تا سال گذشته ناممكن به نظر مي رسيد و تصور مي شد كه ارسال كننده و دريافت كننده در زمان هاي مختلف و يا در يك زمان اما در فركانس هاي متفاوت، كار مي كنند.

با این تراشه سرعت وای فایتان دو برابر می شود

اكنون محققان دانشگاه كلمبيا براي اولين بار، يك سيركولاتور غير متقابل در اين ابزار ادغام كرده اند و به گفته آنها اين فناوري مي تواند حوزه ارتباطات را متحول سازد. آنها افزودند: سيركولاتور ما اولين سيركولاتوري است كه در آن يك تراشه سيليكوني گذاشته مي شود و حقيقتا عملكرد بهتري نسبت به ابزار قبلي دارد.

اختراع اصلي به دو آنتن نياز داشت، اما اين سيستم تنها يك آنتن دارد. به گفته محققان، ارتباطات دوطرفه كه در آن فرستنده و گيرنده در يك زمان و در يك فركانس عمل مي كنند، به يك حوزه تحقيقاتي مهم بدل شده است و اكنون ثابت شد كه مي توان ظرفيت واي فاي را با يك تراشه سيليكوني نانو مقياس با يك آنتن منفرد دو برابر كرد.

 منبع:ایرنا  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا