سینمای ایران «سینمای سعادت» است

موبنا – رئیس سازمان سینمایی برگزاری جداگانه بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر را اقدامی شایسته و جشنواره جهانی فیلم فجر را یک جشنواره تخصصی و استاندارد دانست. حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در گفت ‌و گو با ستاد خبری سی ‌و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر در مورد این دوره از جشنواره و جداسازی بخش …

موبنا – رئیس سازمان سینمایی برگزاری جداگانه بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر را اقدامی شایسته و جشنواره جهانی فیلم فجر را یک جشنواره تخصصی و استاندارد دانست.

حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در گفت ‌و گو با ستاد خبری سی ‌و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر در مورد این دوره از جشنواره و جداسازی بخش بین‌الملل از بخش ملی گفت: زمانی که این دو بخش را با هم برگزار می‌کردیم، در واقع بخش بین‌الملل را برگزار نمی‌کردیم. تصمیم جداسازی به این معناست که ما واقعا می‌خواهیم جشنواره بین‌المللی داشته باشیم.

او افزود: سال گذشته قدم اول درباره این استقلال برداشته شد، به دلیل اینکه اولین بار بود که این اتفاق می‌افتاد ضعف‌هایی داشتیم، اما امسال قدم دوم ما قدم بسیار بسیار محکمی است. آقای میرکریمی هنرمندی برجسته، خوش‌فکر و پر از ایده‌های درخشان و فیلمسازی جهانی است و سینمای جهان را به درستی می‌شناسد. تیمی که با او کار می‌کنند، در حوزه کاری خود، حرفه‌ای و متخصص هستند و مهم‌تر از همه اینکه با عشق و علاقه کار می‌کنند.

ایوبی ادامه داد: ایده‌های جذاب و نویی که در این جشنواره وجود دارد مثل بخش دارالفنون، باشگاه هواداران، برگزاری کارگاه در دانشگاه‌ها، تمهیدات خوبی است که انجام شده. مجموعه برنامه‌ها واقعا با استانداردهای جهانی همخوانی دارد. در عین حال این جشنواره، یک جشنواره بین‌المللی کاملا ایرانی و اسلامی است.

رییس سازمان سینمایی گفت: استقبالی که در بخش مهمانان و بازار از جشنواره جهانی فیلم فجر شده، نشان‌دهنده این است که کارها به صورت حرفه‌ای و صحیح در حال انجام است. بالاتر از همه اینکه جامعه سینمایی ما هم متقاعد شده‌اند که سینمای ایران در جایگاهی قرار دارد که باید پایگاهی برای سینمای سعادت باشد و به نظرم اسمی که برای بخش مسابقه انتخاب شده، عنوان بسیار مناسب و خوبی است.

او ضمن تاکید بر اینکه ما مدعی داشتن یک سینمای متفاوت، انقلابی، اسلامی و ایرانی و در واقع همان سینمای سعات هستیم، در مورد بخش دارالفنون توضیح داد: با تکیه بر چنین سینمایی در بخش دارالفنون جوانان زبده و دانشجویان سینما از کشورهای دیگر در ایران طی یک هفته آموزش سینما می بینند. نخبگان ایرانی در کل کشور، شناسایی شده و در این بخش آموزش سینما می بینند. ما در یک هفته نهایت استفاده را از حضور مهمانان خواهیم داشت.

ایوبی بیان کرد: خوشحالم از اینکه استعدادهای سایر جشنواره‌ها از جمله عمار، کودک، فیلم کوتاه و … شناسایی شده‌اند و با همکاری بخش‌های مختلف سینمای ایران حرکتی را انجام می‌دهیم که فقط نمایش فیلم نیست. آموزش و در عین حال پرورش استعدادهای برتر سینما است.

او در مورد ارتباط این دوره از جشنواره با دانشگاه‌ها و دانشجویان گفت: از جشنواره افرادی به دانشگاه‌های مختلف می‌روند و در دانشکده‌هایی که رشته‌های مرتبط با سینما دارند، کارگاه و سخنرانی خواهند داشت. در بخش باشگاه هواداران تعداد زیادی از جوانان ثبت‌نام کرده‌اند و قرار است به صورت تخصصی فیلم ببینند و از فضای آموزشی استفاده کنند. همراه شدن جوانان با جشنواره، یک گام مثبت بزرگ است.

دکتر حجت‌الله ایوبی در پایان جشنواره جهانی فیلم فجر را یک جشنواره تخصصی دانست و گفت: این جشنواره یک جشنواره عمومی نیست بلکه یک جشنواره تخصصی است. مخاطبان آن کسانی هستند که به نحوی در حوزه سینما فعالیت دارند، به همین دلیل جشنواره، جشنواره‌ای متفاوت و خاص است که هم مسابقه است و هم ابعاد آموزشی برای بینندگان و مخاطبان خاصش دارد.

جشنواره جهانی فیلم فجر اول تا ششم اردیبهشت ماه امسال با دبیری رضا میرکریمی در پردیس چارسو برگزار می شود.

 منبع: عصرایران 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا