اظهارات اولین بازیگر حرفه‌ای کیارستمی

موبنا – این بازیگر گفت: کیارستمی کاری را در قبل از انقلاب با بازیگران حرفه‌ای داشت، اما بعد از آن دیگر بیشتر با مردم عادی کار کرده بود. وی ادامه داد: «زیر درختان زیتون» تجربه خیلی خوبی برایم بود. کیارستمی را از طریق فیلم‌هایش می‌شناختم که از من برای بازی در نقش کارگردان در این …

موبنا – این بازیگر گفت: کیارستمی کاری را در قبل از انقلاب با بازیگران حرفه‌ای داشت، اما بعد از آن دیگر بیشتر با مردم عادی کار کرده بود.

وی ادامه داد: «زیر درختان زیتون» تجربه خیلی خوبی برایم بود. کیارستمی را از طریق فیلم‌هایش می‌شناختم که از من برای بازی در نقش کارگردان در این فیلم که نقشش خودش بود دعوت کرد. من در «زیر درختان زیتون» به عنوان یک هنرپیشه حرفه‌ای کار نکردم، عباس هم از من همین را می‌خواست.

کشاورز با آرزوی سلامتی برای کیارستمی گفت: او از تواناترین کارگردانهاست و دقیقا می‌داند که چه می‌خواهد قبل از اینکه کاری را شروع کند، لوکیشن‌ها را انتخاب می‌کند و براساس آن سناریو می‌نویسد و دقیقا می‌داند کجا فیلمبرداری کند و رهبری فوق العاده خوبی در کار دارد.

«زیر درختان زیتون» محصول سال ۱۳۷۲ درباره کارگر جوانی است که در روستایی در اطراف رودبار زندگی می‌کند و به دختری علاقه داشته و از او خواستگاری کرده است. خانواده‌ی دختر به این دلیل که کارگر جوان، خانه و کاشانه‌ای از خود ندارد و خود دختر به این علت که جوان سواد ندارد با این ازدواج مخالفت کرده‌اند.

کارگر جوان، که سال‌ها به کار ساختن خانه برای روستائیان مشغول بوده دل شکسته کارش را رها کرده است. با وقوع زلزله‌ی رودبار کلیه‌ی خانه ها ویران می‌شود و والدین دختر در این حادثه زیر آوار می مانند.

این بار استدلال جوان برای دختر این است که با وقوع زلزله بسیاری از مردم چون او، خانه و کاشانه‌ای ندارند. اما دختر کماکان از ازدواج با او طفره می‌رود، تا این که یک گروه فیلمبرداری به روستا می آید تا از وقوع زلزله فیلم بگیرد. دختر و پسر جوان به عنوان بازیگران غیر حرفه‌ای فیلم انتخاب می‌شوند و کارگردان که شاهد کوشش های جوان کارگر برای جلب رضایت دختر است به تصویر کردن ماجرای آن دو علاقه‌مند می‌شود.

کیارستمی سال‌ها بعد در فیلم‌های «شیرین» و «کپی برابر اصل» هم از بازیگران مطرح سینمای ایران و جهان استفاده کرد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا