جزئیات دیدار ظریف با وزیر خارجه ونزوئلا

موبنا – در دیدار دکترمحمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان وخانم دلسی رودریگرز وزیر امور خارجه ونزوئلا و هئیت عالیرتبه اقتصادی همراه، راه‌های گسترش مناسبات دوجانبه و مسائل مورد علاقه را مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت. دکتر محمد جواد ظریف با ارزیابی وضعیت روابط دو کشور گفت: ما در شرایط سخت و عادی …

موبنا – در دیدار دکترمحمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان وخانم دلسی رودریگرز وزیر امور خارجه ونزوئلا و هئیت عالیرتبه اقتصادی همراه، راه‌های گسترش مناسبات دوجانبه و مسائل مورد علاقه را مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

دکتر محمد جواد ظریف با ارزیابی وضعیت روابط دو کشور گفت: ما در شرایط سخت و عادی با ونزوئلا روابط خوب و حسنه‌ای داشته و داریم و آمادگی داریم چشم اندازی مناسبات دو جانبه را بیش از پیش در چهارچوب منافع مشترک گسترش دهیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تحولات و شرایط مقطع تحریم اظهار داشت: ما در دوره تحریم‌ها، با مشکلات زیادی در زمینه نفت، مواجهه بوده‌ایم و در شرایط فعلی در صدد اعاده ظرفیت‌های عادی گذشته مان می‌باشیم.

دکتر ظریف با ابراز امیدواری نسبت به شکل گیری سفرشان در آینده نزدیک به ونزوئلا و کشورهای آمریکای لاتین گفت: ما در آینده نزدیک با همتای ونزوئلایی در زمینه ظرفیت‌های جدید مناسبات دو کشور رایزنی بیشتری خواهیم داشت.

نوشته های مشابه

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تشریک مساعی‌های موفق تهران و کاراکاس در مجامع بین‌المللی خاطرنشان ساخت: باید همکاری‌های نزدیک و سازنده دو کشور هرچه بیشتر در مجامع بین‌المللی و با هدف برگزاری هرچه موفق تر جنبش غیرمتعهدها فزونی یابد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تشریح زمینه‌های همکاری‌های دو جانبه در خصوص دارویی و اجرای پروژه‌های مورد علاقه و همکاری‌های بانکی، رایزنی هرچه بیشتر شرکت‌ها و موسسات دولتی و خصوصی را گشایشگر فرصت‌های جدید فیمابین ارزیابی نمود و گفت: هیئت اقتصادی همراه متشکل از کارآفرینان و صاحبان بخش خصوصی ایران خواهند بود.

خانم دلسی رودریگرز وزیر امور خارجه ونزوئلا با دعوت مجدد و ابراز خرسندی از شکل گیری سفر وزیر امور خارجه کشورمان به کاراکاس گفت: ما منتظر سفر جنابعالی به ونزوئلا هستیم و ما اینک با هیئت اقتصادی همراه شامل وزیر نفت و معاون ریاست جمهوری ونزوئلا به تهران آمده‌ایم و امیدواریم در این سفر بتوانیم راه‌های گسترش مناسبات دو جانبه را بویژه در عرصه‌های جدید مورد بررسی قرار دهیم.

وزیر امور خارجه ونزوئلا در خصوص تحولات نفت اظهار داشت: رایزنی ونزوئلا با اعضای اوپک همواره مبتنی بر این رویکرد که حق ایران بوده سقف تولید خود را بطور طبیعی به سهمیه سابق برساند.

خانم دلسی رودریگرز افزود: ما آمادگی داریم که همکاری‌های دارویی و بانکی،گشایش خطوط اعتباری، همکاری در زمینه معدن را در دوره جدید روابط گسترش دهیم و در خصوص همکاری‌های بین المللی بویژه پیرامون شکوفایی جنبش غیر متعهدها، رایزنی‌های فیمابین را فزونی بخشیم.

 منبع:تسنیم  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا